کد خبر: ۱۴۰۲۲۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰

سرانه بیمه عمر در ایران ۵۰۰۰ تومان اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس پژوهشکده بیمه معافیت مالیاتی بیمه عمر را خواستار شد و سرانه بیمه عمر در کشور را ۵۰۰۰ تومان اعلام کرد.

غدیر مهدوی امروز در هجدهمین همایش ملی و چهارمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه با اشاره به توسعه بازار پولی و مالی در کشورمان، گفت: متاسفانه صنعت بیمه اینگونه نیست و حاصل صنعت بیمه کشورمان با دنیا قابل مقایسه نیست.

رئیس پژوهشکده بیمه به مشکلات بخش عرضه بیمه در کشور اشاره و عنوان کرد: مشکل عدم ارائه محصولات متنوع، عدم پوشش بسیاری از ریسک‌ها، عرضه ناکافی خدمات بیمه ای از جمله این مشکلات است.

وی با ذکر این مطلب که تقاضای صنعت بیمه ایران از نظر کیفیت و کمیت از شرایط مناسبی برخوردار نیست، عنوان کرد: متوسط تقاضای بیمه در ایران ۷۰٬۰۰۰ تومان است.

مهدوی اضافه کرد: در ۶ ماه گذشته کل حق بیمه صنعت بیمه حدود ۳۵٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال بوده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم در پایان سال حدود ۷۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال شود.

وی عنوان کرد: از ۶۰ دلار تقاضای سرانه بیمه در کشور، حدود ۳۷ دلار مربوط به بیمه اتومبیل است که این امر نشان دهنده عقب‌ماندگی بیمه یک کشور است.

رئیس پژوهشکده بیمه، بیمه سرمایه گذاری عمر از شاخص‌های پیشرفته بودن یک اقتصاد محسوب می‌شوند، اما سرانه بیمه عمر در ایران ۴ تا ۵٬۰۰۰ تومان است.

وی عنوان کرد: در بین کشورهای دنیا از نظر معیار برابری قدرت خرید در رتبه حدود ۳۰ قرار داریم اما از نظر تقاضای بیمه در دنیا در رتبه حدود ۸۰ قرار گرفته ایم و باید میزان تقاضا حدود ۶ برابر وضعیت فعلی شود تا با دنیا برابری کنیم

مهدوی بر معافیت مالیاتی بیمه عمر تاکید کرد و افزود: در تمام دنیا برای تشویق بیمه عمر را از مالیات معاف می‌کنند و این شیوه باید در ایران عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه تقاضای صنعت بیمه از نظرکیفی و کمی نامناسب است، پائین بودن درجه ریسک پذیری و برنامه‌ریزی را از دلایل پائین بودن تقاضای کم بیمه در ایران دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین