کد خبر: ۱۴۰۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۰
در دیدار سفیر کره شمالی

سعیدلو: ایران و کره‌شمالی از ظرفیت‌های فراوانی جهت گسترش روابط برخوردارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سعیدلو در دیدار سفیر کره شمالی، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط میان تهران- پیونگ یانگ در زمینه‌ها‌ی مختلف خبر داد.

علی سعیدلو ظهر امروز (پنج‌شنبه) در دیدار جان این چول سفیر کشور کره‌شمالی‌، با تاکید بر اینکه ایران و کره شمالی از ظرفیت‌های فراوانی جهت گسترش روابط در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی‌، اقتصادی و فرهنگی برخوردار هستند، تاکید کرد: امروز در دو کشور استعدادهای فراوانی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آنها در جهت گسترش همکاری‌ها میان دو کشور گام برداشت.

سعیدلو مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد اشاره قرارداد و اظهار داشت: امروز سرمایه‌دارن و مستکبرا‌ن دچار مشکلات بسیاری شده‌اند که نمونه‌هایی از آن را در اروپا و آمریکا نمایان شده است.

معاون رییس‌جمهوری در امور بین‌الملل همچنین با قدردانی از مواضع کره‌شمالی در قبال موضوع هسته‌‌ای ایران، تصریح کرد: امروز زنگ رسوایی کشورهای استکباری در عالم زده شده است و از سوی دیگر شاهد گسترش موج بیداری ملت‌ها در جهان هستیم، موجی که روبه‌گسترش است و به زودی همه عالم را دربرخواهد گرفت.

وی با اشاره به طرح موضوع حقوق بشر از سوی کشورهای غربی، گفت: کشورهای که دم ازحقوق بشر می‌زنند امروز با بدترین شرایط با دانشجویان و مردم معترض به سیستم اقتصادی و سیاسی کشورها یشان برخورد می‌کنند.

جان این چول سفیر کشور کره‌شمالی نیز دراین دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار معاون امور بین‌الملل رییس‌جمهوری، خواستار افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی و اقتصادی شد و گفت:
امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان نقش تاثیرگذاری دارد و جمهوری خلق کره به دنبال گسترش همکاری‌ها با دولت ایران است که امیدوارم این روابط در زمینه‌ها‌ی مختلف از جمله سیاسی و اقتصادی هرچه بیشتر گسترش یابد.

وی در ادامه با تاکید بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مواضع کره‌شمالی در قبال فعالیت‌های هسته‌ای و حقوق بشر ایران روشن است و اگر کسانی ابهاماتی دارند باید از طریق گفت‌وگو و مذاکره ابهامات خود را برطرف کنند.

براس گزارش خبرگزاری فارس، سفیر کره‌شمالی درتهران در ادامه به شرایط منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: امروز سران کشورهای استکباری برای اینکه خود را ازبحران نجات دهند کشورهای مستقل مانند کره‌شمالی را به بهانه‌های مختلف متهم می‌کنند و در این شرایط گسترش روابط کشورهای مستقل پاسخ محکمی به تمامی این تهدیدات خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین