کد خبر: ۱۴۰۵۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۰۱:۳۶

تصاویر ماهوراه‌ای قبل و بعد از انفجار سایت سپاه در منطقه ملارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت الف نوشت: موسسه ISIS که با گزارشگران آژانس انرژی اتمی هم ارتباط دارد، تصویر ماهواره‌ای سایت موشکی سپاه دوماه قبل از انفجار را منتشر کرد.

موسسه علوم و امنیت بین‌المللی (ISIS) تصاویر ماهوراه‌ای از ۲ماه قبل و ده روز بعد از انفجار سایت سپاه در منطقه ملارد را منتشر کرد.

به گزارش الف، در سایت این موسسه تحقیقاتی تصریح شده است که این موسسه با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، سایت موشکی سپاه در حوالی ملارد را زیر نظر داشته است.

نکته قابل توجه در گزارش موسسه علوم و امنیت بین‌المللی، این است که این موسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی، گزارش اخیر آمانو درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران را در اختیار ذاشت و گزارش‌های آن در تحلیل‌های آژانس اطلاعات مرکز آمریکا(CIA) مورد استفاده و استناد قرار می‌گیرد.

گزارش موسسه علوم و امنیت بین‌المللی تصریح دارد این موسسه اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد انفجار ۱۲ نوامبر ۲۰۱۱ در ملارد در زمانی رخ داد که محققان ایرانی فناوری پیشرفته‌ای برای توسعه موتور موشک‌ها را آزمایش می‌کرده‌اند.

اقدام آمانو در ارایه اطلاعات بازرسان آژانس به سازمان‌های جاسوسی غربی و موسسات تحقیقاتی وابسته به آنها، مورد انتقاد شدید دولت ایران قرار گرفت اما دولت‌های غربی به این انتقاد کشورمان بی‌توجهی کردند.

موسسه علوم و امنیت بین‌المللی در سال ۱۹۹۳ تاسیس شده و یکی از ۶ تینک تنک برتر آمریکایی در موضوعات امنیتی محسوب می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین