کد خبر: ۱۴۰۹۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۵

جانشین فرمانده کل سپاه: پهپاد رادارگریزی داریم که توانایی پروازی ده‌ها ساعته را دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران دومین کشور در حوزه فناوری‌های هواپیماهای بدون سرنشین است، گفت: ما پهپاد رادارگریزی داریم که توانایی پروازی ده‌ها ساعته را دارد. 

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، شنبه شب در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو در بخشی از سخنان خود گفت: از بیان روش های رصد، کاوش، کنترل و غلبه فناورانه بر هواپیمای جاسوسی آمریکا معذوریم. 

وی افزود: بنا به مصالحی توانمندی کامل ایران در عرصه فناوری کشف و کنترل پرنده‌های بدون سرنشین را نمی توانیم در معرض عمومی قرار دهیم. 

وی افزود: هواپیمای به غنیمت گرفته شده طوری طراحی شده که اگر هر قسمت از آن از کار بیفتد، فرمان انهدام خودکار بلافاصله طوری اجرا می شود که هیچ قسمتش سالم نماند. 

سردار سلامی همچنین خبر داد که ایران دومین کشور در حوزه تولید پرنده‌های بدون سرنشین در جهان است و در داخل کشور هواپیمای کاملا رادارگریز ساخته است. 

وی خاطرنشان کرد: ما هواپیمای رادارگریزی داریم که از فناوری بومی و کامل رادارگریزی بهره‌مند بوده و توسط دقیق‌ترین سامانه‌ها تست شده و قابلیت ده‌ها ساعت پرواز مداوم را دارد. 

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در این هواپیما سیستم‌های هدایت و کنترل و نیز نرم‌افزارهای بسیار دقیقی به کار گرفته شده است. 

وی تاکید کرد: قبلاً هم پرند‌ه‌های بدون سرنشین بیگانه البته در کلاس‌های پایین‌تر در دریا و نقاط مرزی در اختیار ما قرار گرفته بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین