کد خبر: ۱۴۱۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۰۲:۰۰

برادر يكی از كشته‌شدگان فولاد غدير: كار را با جان كارگران معاوضه می‌كردند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: برادر محمد ایزدی، یکی از قربانیان انفجار کوره کارخانه فولاد غدیر یزد گفت: مسئولان نمی‌توانند با وعده‌های مالی خانواده قربانیان را تطمیع کنند و ما برای مشخص شدن مقصران این حادثه تا آخر می‌ایستیم.

حسن ایزدی در گفت‌وگو با ایلنا، وضعیت ایمنی کار در کارخانه فولاد غدیر را اسف‌بار توصیف کرد و گفت: مالکان این کارخانه صرفا روی فقر کارگران حساب باز می‌کردند و آنان را به کار می‌گرفتند؛ به بیان دیگر کار را با جان کارگران معاوضه می‌کردند.

او مسئولین نظارت بر امنیت کار را مسئول کشته شدن برادرش دانست و افزود: کسانی که به این کارخانه اجازه کار داده‌اند بدون اینکه بازرسی و نظارت بر امنیت جانی کارگران داشته باشند از مقصران حادثه‌اند.

حسن ایزدی به سخنان ابراهیم نظری جلالی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز واکنش نشان داد. این مقام دولتی چندی پیش از تشکیل هیئتی جهت دیدار با خانواده‌های قربانیان خبر داده و یکی از وظایف این هیئت را رسیدگی به وضعیت معیشتی بازماندگان عنوان کرده بود.

برادر محمد ایزدی، وعده‌های معیشتی را در شکستن عزم خانواده برای پیگیری شکایت خود بی‌تاثیر دانست و افزود: مسئولان قبل از اینکه برادرش به خاطر نیاز به کار کشته شود می‌بایست پیشگیری می‌کردند و رسیدگی به وضعیت فعلی معیشت خانواده او در حوزه مسئولیت آنان نیست.

حسن ایزدی با اشاره به اینکه برادرش تنها از دو ماه پیش در این کارخانه استخدام شده بوده، به نقل از او وضعیت ایمنی کار در فولاد غدیر یزد را چنان بد توصیف کرد که هر روز کارگران شاهد حوادثی نسبتاً سطحی بوده‌اند به طوری که خانواده از او می‌خواهند کارش را رها کند و محمد نیز برای ترک کار در انتظار پایان ماه و دریافت حقوقش بوده که این حادثه فجیع در ۲۱ آذرماه اتفاق می‌افتد.

حسن ایزدی با اشاره به اینکه برادرش نان‌آور مادر و برادر کوچک دیگرشان بوده، وضعیت معیشتی خانواده‌های سایر کشته‌شدگان و بازماندگان را چنان تاسف‌بار دانست که خانواده او با دیدن فقر آنان درد خود را فراموش می‌کرده‌اند.

لازم به یادآوری است که در انفجار کوره ذوب ضایعات در کارخانه نورد فولاد غدیر یزد که ۲۱ آذر اتفاق افتاد تا کنون ۱۷ نفر کشته شده‌اند و اگر چه نظرات مختلفی در خصوص علت حادثه مطرح است اما تا امروز - شش روز بعد از حادثه - اظهارنظر رسمی درباره علت انفجار اعلام نشده است.a

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین