کد خبر: ۱۴۲۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹

مطهری: دولت اهمیت زیادی برای قانون قائل نیست/ اگر افراد را از قطار انقلاب خارج کنیم به بن‌بست می‌رسیم

اگر بخواهیم گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درخصوص اتفاقات پس از انتخابات را بپذیریم باید گزارش احمد شهید را قبول کنیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اگر بخواهیم گزارش کمیسیون اصل ۹۰ را بپذیریم باید گزارش احمد شهید را قبول کنیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره گزارش قرائت شده کمیسیون اصل ۹۰ با موضوع اتفاقات پس از انتخابات گفت: گزارش یک‌طرفه‌ای بود و وقتی ما به طرف مقابل اجازه پاسخ‌گویی نمی‌دهیم منجر ‌می‌شود که این‌گونه گزارش‌ها تهیه شود اگر بخواهیم این گزارش را بپذیریم باید گزارش احمد شهید را درباره ایران بپذیریم درحالی که ما به آن گزارش نیز انتقاد داریم.

علی مطهری که برای ثبت‌نام به عنوان نامزد انتخاباتی مجلس هشتم در حوزه وزارت کشور در جمع خبرنگاران سخن ‌می‌گفت، افزود: این گزارش بیشتر از آن که گزارش کمیسیون اصل ۹۰ باشد، گزارش آقای فدایی بود با این کارها مخالفم و تعجب ‌می‌کنم که هیات رییسه اجازه داد این گزارش قرائت شود.

وی درباره عملکرد مجلس هشتم با اشار به اینکه مجلس از بعد نظارتی ضعیف عمل کرده، گفت: اگر طرح سوال از رییس‌جمهور عملی بشود به خودم نمره ۱۵خواهم داد در غیر این صورت نمره کمتری دریافت ‌می‌کنم.

مطهری درباره انگیزه حضور خود در انتخابات آینده گفت: دلیل اصلی آن کارهایی است که فرصت انجام آن را نداشتم.

وی افزود: طرح‌‌هایی که به دلایلی انجام نشد مانند سازمان امر به معروف و نهی از منکر‌، تعطیلات رسمی کارهایی است که در مجلس هشتم توان تکمیل آن را نداشتیم.

مطهری با اشاره به اینکه در بعد نظارتی نیز نتوانستیم دولت را در ریل قانون قرار بدهیم و مجلس به معنای واقعی ناظر بر دولت نبود، گفت: میزان شجاعت مجلس در قبال دولت در بعضی جاها خوب بود مانند استیضاح کردان و همچنین مجلس درباره استیضاح وزیر اقتصاد خوب وارد عمل شد اما در نهایت خوب عمل نکرد.

این نماینده مجلس مهمترین مشکل کشور را اشتغال دانست و تصریح کرد: اشتغال پایدار احتیاج به کارهای بنیادین اقتصادی دارد. هرچه تولید افزایش پیدا کند نرخ رشد اقتصادی نیز افزایش پیدا ‌می‌کند و ما ‌می‌توانیم به سمت اشتغالزایی پیش برویم.

وی خاطرنشان کرد: باید طرح‌‌هایی را شروع کنیم که شاید در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده نتیجه بدهد اما کارهای ماندگاری است این‌گونه نباشد که طرحهای زودبازده را اجرایی کنیم.

وی تاکید کرد: استاندار‌دنبودن طرح‌ها موجب ‌می‌شود بودجه بیشتری را برای تکمیل و رفع معایب طرح هزینه کنیم و این مهم انجام نمی‌شود مگر اینکه مسایل سیاسی را از صحن مجلس خارج کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما در برهه‌ای از زمان نمایندگی خود به دلیل پاره‌ای از مسایل استعفا داده‌اید و در حال حاضر شاهد این هستیم که برای ثبت‌نام اقدام ‌می‌کنید؛ چه انگیزه‌ای برای استعفا شد؟، گفت: استعفا برای این بود که اهرم فشاری باشد برای مطرح‌شدن طرح سوال از رییس‌جمهور و این مساله اختیاری است که آیین‌نامه داخلی مجلس به نماینده داده که اگر در جای خود استفاده شود موثر نیز خواهد بود.

وی افزود: درحال حاضر نیز شاهد این هستیم که سوال از رییس‌جمهور در کمیسیون‌های مجلس بررسی ‌می‌شود.

وی مهمترین اولویت آینده را پیشگیری از قانون‌گریزی دولت دانست و گفت: با دولتی مواجه هستیم که اهمیت زیادی برای قانون قائل نیست و کارهای خود را انجام ‌می‌دهد. 
مجلس اگر بتواند دولت را در ریل قانون قرار بدهد و اعتدال و عقل‌گرایی را در کشور ایجاد کند؛ بسیاری از تحریم‌های اقتصادی و تهدید‌های نظامی از کشور دفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر به همین روش ادامه بدهیم که افراد در گروه را از قطار انقلاب خارج کنیم و ادعا کنیم که ما خودمان انقلابی واقعی هستیم به بن‌بست خواهیم رسید‌.

وی تاکید کرد: از مردم درخواست ‌می‌کنم در انتخابات به صورت فعال شرکت کنند زیرا اگر مشارکت پایین باشد همین گروه‌های تندرو وارد مجلس خواهند شد اما مشارکت بالای مردم باعث ‌می‌شود گروههای معتدل و عقل مدار وارد مجلس شوند.

وی درباره حضور اصلاح‌طلب را در انتخابات آینده گفت: در نطق‌ها گفته‌ام که بهتر است اصلاح‌طلب‌ها حتی با تابلوی خود در انتخابات شرکت کنند تا مشارکت مردم را بالا ببرند آنها مطالبات خود از انتخابات گذشته را نباید با انتخابات آینده پیوند بزنند و حضورشان را مشروط به دستیابی به مطالبات‌شان کنند.

مطهری افزود: دستیابی به مطالبات باید از راه خود دنبال شود  وآنها حتی ‌می‌توانند این مطالبات را در مجلس نهم پیگیری کند با این وضعیت که نه انتخابات را تحریم کرده‌اند و نه در آن شرکت ‌می‌کنند موافق نیستم.

وی در پاسخ به سوال که چقدر مطالبات اصلاح‌طلبان را به حق می‌دانید، گفت: بله گاهی تندرویی‌ها و برخوردهای نادرستی با آنها انجام شده و بخشی از مطالبات‌شان به حق است و باید پیگیری شود.

وی درباره اینکه بعد از گذشت ۴ سال وضعیت مجلس را چگونه ‌می‌بینید، گفت: همین مقدار کار هم موثر بود اگر همین مجلس نبود کارها بدتر ‌می‌شود. مجلس در خیلی از مسایل دولت را کنترل کرد با اقدامات خود تحقیق و تفحص استیضاح و قرائت گزارش توانست بخشی از رفتارهای نادرست دولت را کنترل کند‌.

وی در پایان تاکید کرد: مجلس ترکیب بدی نداشت اما اگر هیات رییسه قوی‌تری داشته باشد ‌می‌توانست بهتر عمل کند.

لازم به ذکر است مطهری به صورت مستقل و از تهران کاندید خواهد شد. او اعلام کرد هر کسی که مایل باشد ‌می‌تواند اسم مرا در لیست قرار بدهد اما ترجیح ‌می‌دهم در جبهه ۸+۷
باشم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین