کد خبر: ۱۴۲۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۹

آقاي رئيس‌جمهور! چرا مردم در جريان اين مشكلات نيستند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باري شما كه بنا داريد همه مشكلات را اول به مردم بگوييد و براي حلشان از آنها كمك بخواهيد، بگوييد مگر مقابله با فساد بد است كه قانونش را ابلاغ نمي‌كنيد؟ يا اگر مشكلي با مسئولان مراكز مرتبط با اين موارد داريد، باز هم اين مشكلات را به مردم بگوييد و كمك بخواهيد. شايد مردم آنها را حل كنند. نگذاريد به‌خاطر اين مشكلات، ميليون‌ها نفر از آحاد اين سرزمين، از كوچك و بزرگ تنبيه شوند. مردم منتظرند. 

تهران امروز: «اقتصاد كشور با ثبات و آرام است و اگر خداي ناكرده در گوشه‌اي مشكلي پيش بيايد، مردم را در جريان مي‌گذاريم و از مردم براي حل آن كمك مي‌گيريم ... . مردم بدانند كه اگر مشكلي بود، اولين كسي كه مردم را در جريان مي‌گذارد، دولت است.»

اين سخنان را اخيرا رئيس‌جمهو در جمع مردم ورامين گفته‌ است. معني جمله اول را كه بعيد مي‌دانم كسي بفهمد، لذا از آن مي‌گذرم، چون عقل ما قاصر است از فهم اين اقتصاد باثبات و آرامي كه در آن، چنين تورم و نابساماني وحشتناكي در نرخ ارز و دلار موج مي‌زند. چنان‌كه ارزش ريال به پايين‌‌ترين حد خود در طول تاريخ رسيده است. بگذريم. برويم به قسمت‌هاي بعد كه اگر مشكلي پيش بيايد اولين كسي كه مردم را در جريان بگذارد، دولت است و براي حل آن از مردم كمك مي‌گيريم و از اين حرف‌ها.

باري در گذشته بارها رئيس‌جمهور از مشكلات و مسائلي حرف زده و تهديد به افشاگري كرده و حتي معلوم كرده، چند درصد را گفته و چقدر مانده. در ديگر ممالك اگر كسي از جرم و خلافي مطلع باشد و پنهان كند، جلب مي‌شود. حالا هم كه بناست هر مشكلي در گوشه‌اي هست به مردم گفته شود. پس خوب است آن به گمانم شصت و پنج درصد باقيمانده هم زودتر به مردم گفته شود تا همه تكليفشان را بدانند.

ديگر آنكه مردم مي‌خواهند بدانند چه گيري در كار مترو تهران هست كه اعتباراتش راست و ريس نمي‌شود؟ بانك‌ها اذيتش مي‌كنند و چوب لاي چرخش مي‌گذارند. اين مشكل را هم به مردم بگوييد. چون مشتري‌هاي پر و پا قرص مترو، كم‌درآمدترين اقشار و همانا جامعه هدف عدالت‌محوري دولتند. آنها از اين وضعيت به تنگ آمده‌اند.

مشكل ديگر اين است كه چندي پيش آقاي پورمحمدي در دانشگاه علم و صنعت گفتند: «تاكنون 106 گزارش از تخلفات اداري به رياست‌جمهوري داده‌ايم كه تنها به هشت مورد آن رسيدگي شده!»لطفا به مردم بگوييد چرا در جلوگيري از تخلفات اينقدر كند و بي‌ميليد؟

مشكل ديگر هم در همين مايه‌هاست. گفته مي‌شود پس از آنكه رئيس‌جمهور اقدامي در ابلاغ قانون ارتقاي سلامت نظام اداري و مقابله با فساد مصوب مجمع تشخيص مصلحت نظام، انجام نداد و اين قانون توسط علي لاريجاني به دستگاه‌هاي مربوطه ارسال شد روند تدوين آيين‌نامه‌هاي اجرايي آن هم كه بايد ظرف سه ماه به تصويب هيات دولت مي‌رسيد، پيشرفت مناسبي نداشته و همين موضوع باعث ارسال گزارشاتي از سوي نهادهاي نظارتي به مديران ارشد دولتي شده است!

به نقل از شفاف : باري شما كه بنا داريد همه مشكلات را اول به مردم بگوييد و براي حلشان از آنها كمك بخواهيد، بگوييد مگر مقابله با فساد بد است كه قانونش را ابلاغ نمي‌كنيد؟ يا اگر مشكلي با مسئولان مراكز مرتبط با اين موارد داريد، باز هم اين مشكلات را به مردم بگوييد و كمك بخواهيد. شايد مردم آنها را حل كنند. نگذاريد به‌خاطر اين مشكلات، ميليون‌ها نفر از آحاد اين سرزمين، از كوچك و بزرگ تنبيه شوند. مردم منتظرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین