آفتابنیوز : آفتاب: سال گذشته که از مدارس قشم بازدید کرديم متوجه شدیم که دانش آموزان داخل کانکس به تحصیل مشغول هستند و با این شرایط طبیعی است که این دانش آموزان به زور در کلاس نگهداری میشوند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: « برخی ازمراکز استانها برای اینکه اقدامات خود را بزرگنمایی کنند در آمارهایی که به وزارت آموزش و پرورش میدهند، دخل و تصرف میکنند.»
"سعدالله نصیری قیداری" در گفتوگو با خبرنگار ایلنا در مورد گزارش مرکز پژوهشهای مجلس مبنی بر دسترسی نداشتن بیش از ۳ میلیون نفر از افراد مشمول تحصیل و آموزش گفت: «باید ببینيم منبع آماری مرکز پژوهشهای مجلس چه بوده است.»
وی در مورد اختلاف آمار مرکز پژوهشهای مجلس با وزارت آموزش و پرورش در این زمینه گفت: «اگر مرکز پژوهشهای مجلس تعداد افرادی را که به صورت آموزش از راه دور به تحصیل مشغولند نیز لحاظ میکرد این اختلاف تا حدی بر طرف میشد.»
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: «یکی از دلایل این اختلاف آمار هم بر میگردد به آمار واطلاعاتی که ازاستانها به وزارت آموزش و پرورش ارائه میشود که در برخی از آنها آمار واقعی اعلام نمیشود.»
وی اضافه کرد: «همین مساله باعث میشود که آمارهای وزارت آموزش و پرورش با مرکز پژوهشهای مجلس همخوانی نداشته باشد.»
نصیری قیداری، اقدامات آموزش و پرورش را در زمینه پوشش تحصیلی قابل قبول عنوان کرد و افزود: «در برخی از مناطق کشور به دلیل سختگذر بودن مسير و یا اجازه ندادن خانوادهها برای تحصیل دختران خود به روستاهای مجاور، دانش آموزان از تحصیل باز میمانند.»
وی در مورد این بخش از گزارش مرکز پژوهشهای مجلس که "هنوز نظام آموزشی ما در نگهداری و پایداری دانش آموزان در مدرسه موفق نبوده است" گفت: «سال گذشته که از مدارس قشم بازدید کردیم متوجه شدیم دانش آموزان داخل کانکس تحصیل ميكنند و با این شرایط طبیعیست که این دانش آموزان به اجبار در کلاس نگهداری میشوند.»
به گزارش ایلنا:سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید براینکه مدارس کشور باید درشان دانش آموزان ما باشد، افزود: «اگرچه درچند سال اخیر درزمینه ساخت و ساز مدارس بسیار خوب کار شده است و با بازدیدی که ازمراکزآموزشی دراصفهان داشتیم به مدرسهای برخورد کردیم که ازمدارس ژاپن بهتربود، اما هنوز در مناطق محروم مدارسی وجود دارد که ازفضایي مناسبی برخوردارنیستند.»