کد خبر: ۱۴۲۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۲
در مراسم ختم شهيد احمدي‌روشن تاكيد شد:

با شتاب بيشتر به سمت دستيابي به دانش‌ها حركت مي‌كنيم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم ختم شهيد مصطفي احمدي‌روشن از شهداي جهاد علمي و عرصه علم و فناوري كشور، عصر امروز با حضور خانواده اين شهيد و برخي از مسوولان كشوري و لشكري در مسجد دانشگاه صنعتي‌شريف برگزار شد. 

در اين مراسم جمعي از مسوولان كشوري و لشكري از جمله رحيمي معاون اول رييس جمهور، فريدون عباسي رييس سازمان انرژي اتمي و رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان حضور داشتند.

سردار جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سردار نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين، تمدن استاندار تهران، سردار بهرام نوروزي رييس پليس پيشگيري نيروي انتظامي، حجت‌الاسلام والمسلمين بهرامي رييس عقيدتي سياسي نيروي انتظامي، مهرداد بذرپاش رييس پيشين سازمان ملي جوانان، حجت‌الاسلام والمسلمين علوي عضو مجلس خبرگان رهبري، صفارهرندي مشاور فرهنگي فرمانده كل سپاه و اخوان‌فرد رييس سازمان بسيج حقوقدانان نيز از ديگر حاضران در اين مراسم بودند.

در ابتداي اين مراسم، پيام مقام معظم رهبري به مناسبت شهادت مصطفي احمدي‌روشن قرائت شد و در ادامه، يكي از دوستان شهيد احمدي‌روشن به مديحه‌سرايي پرداخت.


ارسال نامه اعتراضي وزارت امور خارجه به مقامات آمريكا و انگليس

در حاشيه اين مراسم، رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در جمع خبرنگاران، با اشاره به محكوميت حادثه اخير تروريستي تهران توسط مقامات آمريكايي، گفت: جمهوري اسلامي ايران به هيچ‌وجه اينگونه محكوميت‌هاي ظاهري آمريكا را نخواهد پذيرفت و مردم به اين موضوع باور دارند كه آمريكا و انگليس در پشت اين حوادث هستند.

وي درباره توطئه برخي كشورها عليه ايران اظهار كرد: وقتي دشمن تمام راه‌ها را دنبال مي‌كند و به نتيجه‌اي نمي‌رسد، دست به اقداماتي مي‌زند كه به هيچ‌وجه قابل دفاع و توجيه نيست. كشورهايي كه همواره ادعاي دفاع از حقوق‌بشر داشته‌اند و مبارزه با تروريسم را در دستور كار خود دارند در چنين صحنه‌اي مجبور مي‌شوند كه پرده از چهره‌ واقعي خود بردارند و دست به چنين اقدامات زشت، غيرانساني و جنايات‌كارانه‌اي بزنند.

سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش جوانان براي پيشرفت كشور گفت: جوانان كشورمان براي پيشرفت كشور مي‌خواهند به فناوري‌هاي پيچيده دست يابند و همه دانش‌ها را در مسير سعادت بشريت به كار ببرند. پرسش اصلي اين است كه چرا دشمنان ما از پيشرفت كشور ما نگرانند؟ پاسخ اين است كه آنها فكر مي‌كنند اگر كشوري مستقل باشد، وابسته به قدرت‌ها نباشد و با اتخاذ آرمان اعتقادي بتواند پيشرفت كند و به يك الگو در جهان مطرح شود، در اينصورت كشورهاي ديگر اين مسير را دنبال مي‌كنند و منافع آنها به خطر مي‌افتد.

مهمانپرست با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران در طول سي‌وسه سال، با فتنه‌هاي بسياري روبه‌رو شده است، افزود: دشمنان نظام همه توطئه‌ها را عليه كشور و ملت ما پياده كرده‌اند ولي نه‌تنها نتوانستند نتيجه‌اي از اين فتنه‌ها بيگيرند بلكه انگيزه جوانان ملت ما بيشتر شده است و ما با شتاب بيشتري به سمت دستيابي به دانش‌هاي جهان حركت مي‌كنند.

وي با اشاره به تحولات اخير در جهان افزود: با توجه به حوادث يك سال گذشته و روند بيداري اسلامي در منطقه، مي‌توان اين تحولات را نتيجه مقاومت ملت ايران دانست. در واقع اين حوادث نتيجه بي‌اثر بودن فتنه‌هاي دشمنان بوده كه آن‌ها را به وحشت انداخته است. آن‌ها در منطقه دو هدف عمده را دنبال مي‌كنند كه هدف اول تامين امنيت رژيم صهيونيستي و هدف دوم تامين منافع خودشان به قيمت پايمال كردن منافع ملت‌هاي ديگر است.

مهمانپرست با بيان اينكه "دشمنان به نقطه آخر خود رسيده‌اند"، اظهار كرد: اين همه جنايات عليه جوانان خوب كشورمان به دليل كينه آن‌ها است، زيرا دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران احساس مي‌كنند كه مردم ما در منطقه الگو شده‌اند و توانسته‌اند با توسل به ائمه اطهار و اعتقادات خود، مسير اقتدار را طي مي‌كند. اين ترور‌ها موجب رسوايي بيشتر آنها شده و افكار عمومي جهان را متوجه چهره‌ واقعي آنان كرده است و همين امر موجب شده كه افكار عمومي نسبت به رفتار غيرمسوولانه برخي كشورها حركت تهاجمي داشته باشد و آن‌ها را به پاسخگويي وادار كند. اميدوارم روزي برسد كه پيروزي مطلق جهان اسلام برپا شده و شاهد از بين رفتن كفر و ظلم باشيم و اين همان هدفي است كه شهداي ما دنبال كردند و ما هم وظيفه داريم اين مسير را دنبال كنيم.

وي در پاسخ به پرسشي درباره اقدامات وزارت امور خارجه پس از وقوع حادثه تروريستي روز چهارشنبه، گفت: وزارت امور خارجه بلافاصله پس از اين رويداد با اتخاذ موضع‌گيري خود اعلام كرد كه پشت اين اقدامات چه كشورهايي حضور دارند و همين‌طور همه سفارتخانه‌هاي ايران در كشورهاي ديگر را موظف به اطلاع‌رساني درباره اين حادثه و انعكاس اخبار مربوط به آن و اعلام مواضع كشورها از سوي مسوولان كرد. بر همين اساس در حال حاضر شاهد محكوميت اين حادثه تروريستي در اكثر كشورهاي جهان هستيم. همچنين سفير ايران در سازمان ملل نامه‌هايي را به دبير كل اين سازمان، رييس شوراي امنيت و رييس مجمع عمومي سازمان ملل و نيز رييس جنبش غيرمتعهد‌ها در نيويورك فرستاده كه در اين نامه‌ها خواستار محكومت اين واقعه شده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه اضافه كرد: وزارت امور خارجه كشورمان دو نامه جداگانه نيز به مقامات انگليسي و آمريكايي فرستاده و در اين نامه‌ها آن‌ها را به دليل حمايت از اين‌گونه اقدامات تروريستي، محكوم كرده است و از آنها خواسته شده كه مسووليت اين اقدامات را بپذيرند.

وي با اشاره به دستيابي ايران به دانش هسته‌يي به عنوان يكي از پيچيده‌ترين دانش‌هاي روز جهان در جهت اهداف صلح‌آميز، خاطرنشان كرد: دشمنان نظام از آنجايي كه نتوانستند جلوي كشور ما را بگيرند، تلاش كردند تحت عنوان بازرسي‌ها اسامي دانشمندان هسته‌يي ما را در ليست خود قرار دهند در حالي‌كه اين اطلاعات مربوط به كشور ما بوده و مي‌بايست محرمانه نگهداري مي‌شد اما اين اسامي را در گزارشات خود منتشر كردند و در اختيار گروه‌هاي تروريستي قرار دادند.

مهمانپرست تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران، همه كساني كه در افشاي نام دانشمندان هسته‌يي نقش داشتند را مقصر مي‌داند و آنها بايد پاسخگو باشد و ايران نيز از همه امكانات خود جهت پيگيري اين مساله استفاده مي‌كند.

وي درباره محكوميت اين حادثه تروريستي از سوي برخي مقامات آمريكا گفت: اين‌گونه محكوم‌كردن ظاهري به هيچ‌وجه قابل قبول نخواهد بود. كشوري كه آشكارا به گروه‌هاي تروريستي كمك كرده و از آن‌ها حمايت مي‌كند و دست‌ آنها را در كشورهاي ديگر باز مي‌گذارد بايد نتيجه اقدامات آنها را بپذيرد. همه گروه‌هاي تروريستي و اسراييل دست به اين‌گونه اقدامات تروريستي مي‌زنند و حتي از قبل برنامه‌هاي خود را ا علام مي‌كنند؛ به طور مثال در سناي آمريكا سناتور‌ها آشكارا برخي از مسوولان كشورمان را تهديد مي‌كنند.

مهانپرست افزود: اگر كشوري واقعا عليه تروريست‌ مبارزه مي‌كند بايد آشكارا اين كار را انجام دهد و تنها به محكوم‌كردن ظاهري قناعت نكند. جمهوري اسلامي ايران به هيچ‌وجه اين‌گونه محكوميت‌هاي ظاهري آمريكا را نخواهد پذيرفت و مردم به اين موضوع باور دارند كه آمريكا و انگليس در پشت اين حوادث هستند و تلاش آنها در جهت افزايش ترورها توسط رژيم صهيونيستي و گروه‌هاي ديگر تروريستي عليه ايران است به همين دليل بايد پاسخگو باشد.


با قوت با دشمن حرف نزنيم، دانشمندان كشورمان را از دست خواهيم داد

رييس سازمان بسيج مستضعفين نيز با حضور در جمع خبرنگاران اظهار كرد: اقدامات دشمنان و شهادت دانشمندان براي جوانان ثابت كرده كه جهاد علمي، ميدان مبارزه با دشمن است. اقدامات دشمنان، انگيزه جوانان را براي كسب علم بيشتر مي‌كند و اگر در گذشته انگيزه جوانان از فعاليت‌هاي علمي، كسب مدرك بود ولي با اقدامات دشمنان، انگيزه گسترده‌اي براي كسب علم و جهاد علمي پيدا مي‌كنند و در جهاد‌علمي ملموس‌تر حاضر مي‌شوند.

سردار محمدرضا نقدي ادامه داد: جوانان كشور در حال حاضر احساس مي‌كنند كه با تلاش علمي مي‌توانند با دشمن مبارزه كنند و يك حس مبارزه‌جويي در جهاد علمي ر ا بدست آورده‌اند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه "زبان دشمنان، زبان زور است"، خاطرنشان كرد: در برخورد با اين زبان زور، بايد با قوت با آنها حرف زد وگرنه دانشمندان كشورمان را يكي پس از ديگري از دست خواهيم داد.

وي با بيان اينكه "اگر دشمنان به دنبال بمب اتم هستند، بايد بدانند كه مردم ايران بمب اتم را بارها عليه آنها منفجر كرده‌اند"، اظهار كرد: در دوران انقلاب اسلامي مردم با فتح لانه جاسوسي و سپس در غزه، لبنان بمب اتم را عليه آمريكا منفجر كردند و ان‌شاالله با حضورشان در انتخابات 12 اسفند نيز يك‌بار ديگر بمب اتم را عليه آمريكا منفجر خواهند كرد. دشمنان از اين اقدامات نتيجه‌اي نخواهند گرفت و اگر قصدشان از بين بردن پيشرفت‌هاي علمي است، بايد بدانند كه اين اقدامات موجب مي‌شود كه عشق جوانان كشورمان به علم‌آموزي بيشتر شود.

نقدي اضافه كرد: در آينده‌اي نزديك خواهيم ديد كه معدل جوانان بسيجي در تهديدات دشمنان بالاتر مي‌رود به دليل اين‌كه جوانان تصور مي‌كردند كه ميدان مبارزه با دشمن در جايي ديگر است ولي اكنون شهادت دانشمندان براي جوانان ثابت كرده است كه جهاد علمي، ميدان مبارزه با دشمن است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه گفت: اگر قصد دشمنان از اقداماتي كه انجام مي‌دهند، دلسرد كردن مردم است، بايد بدانند كه نتيجه معكوس خواهند گرفت زيرا مردم ما در انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي نشان خواهند داد كه پاسخ اين توطئه‌ها و تحريم‌ها را با حضور خود در صحنه خواهند داد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: در دوره‌اي كه در آن به سر مي‌بريم، مانند دوره آخر رژيم شاه و البته آمريكاست كه هر اندازه در آن زمان دست‌و‌پا مي‌زد و اقداماتي انجام مي‌داد، نتيجه معكوس مي‌گرفت. دشمنان كنوني هم بايد بدانند كه از اين اقدامات نتيجه‌اي نخواهند گرفت بلكه حقانيت ما بيشتر براي دنيا اثبات مي‌شود و روزي كه حركت بزرگ ملت‌ها براي آزادي قدس آغاز شود، همه مردم دنيا حق را به قيام‌دهندگان مي‌دهند.


شهيد احمدي‌روشن الگوي نسل جوان ايران است

مهرداد بذرپاش، رييس پيشين سازمان ملي جوانان نيز با اشاره به شهادت شهيد مصطفي احمدي‌روشن گفت: اگر مصطفي رفت به طور حتم هزاران هزار مصطفي جاي او را مي‌گيرند و با الگو قرار دادن وي در اين مسير حركت مي‌كنند و نقشه دشمن مقدر نمي‌شود.

وي در حاشيه مراسم ختم شهيد احمدي‌روشن در جمع خبرنگاران، در توصيف شخصيت شهيد احمدي‌روشن، با اشاره به دوران آشنايي خود با اين شهيد در دوران دانشجويي گفت: از ويژگي‌هاي ايشان مي‌توان احترام به پدر، مادر و خانواده، پشتكار بالا در دستيابي به سطوح علمي و كمك به ديگران اشاره كرد. وي پس از پايان تخصص خود مي‌توانست در جاهاي ديگر مشغول به كار شود اما تصميم گرفت كه دانش خود را در حوزه‌هاي ملي به كار برد و در وزارت دفاع و پس از آن در سازمان انرژي اتمي مسووليت‌هاي حساسي را بر عهده گرفت.

بذرپاش با بيان اينكه "شهيد احمدي‌روشن يك الگوي بزرگ براي نسل جوان انقلاب اسلامي ايران است"، گفت: در حال حاضر دشمن به دنبال افراد كم سن‌و‌سال‌تر و جوان‌تر در جامعه است، چراكه چرخه حركت و پيشرفت كشور در دست آنهاست. برداشت آنها اين است كه با ترور اين‌گونه افراد، جوانان از سطوح پيشرفت ايران كنار روند.


هدف دشمنان از به شهادت رساندن دانشمندان ما، توقف علمي كشور است

رييس سازمان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي نيز در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران گفت: يكي از درس‌هاي بزرگ عاشورا در قيام امام حسين(ع)، بصيرت‌دهي به مردم بود، بنابراين بايد گفت كه يكي از عوامل و پايه‌هاي اصلي موفقيت در جامعه و كشور ما، بصيرت است.

حجت‌الاسلام والمسلمين بهرامي اظهار كرد: تاريخ سي‌وسه ساله انقلاب و بعد از آن نشان داده كه شهادت هريك از شهيدان، روح حماسي را در مردم تقويت كرده است و هر زمان كه يكي از اين قرباني‌ها را تقديم كرده، هم فضا معنوي‌تر و هم مردم متحد‌تر شده‌اند و هم تعهد آنها بيشتر شده است.

وي با بيان اينكه "هدف دشمنان از به شهادت رساندن دانشمندان ما، توقف علمي كشور است"، يادآور شد: تاريخ نشان داده است كه دانشمندان و جوانان ما در دانشگاه‌ها بهتر و فعال‌تر از گذشته به راه خود ادامه داده‌اندو البته راهي را انتخاب كرده‌اند كه آمريكا و اسراييل با آن مخالف است و از اين‌رو است كه مردم جامعه ما درك مي‌كنند كه راه درست همين است و مصمم‌تر به راهشان ادامه مي‌دهند.

بهرامي با بيان اينكه "آحاد كشور موظفند كه به بصيرت خود اضافه كنند و دشمن را بشناسند"، افزود: دشمنان ما تا جايي پيشروي مي‌كنند كه دانشمند عزيز كشورمان را ـ كه پيرو رهبري بود ـ از پاي درآوردند و همانطور كه مادر شهيد مصطفي احمدي‌روشن در مراسم تشييع وي فرموده بودند، شهيد احمدي‌روشن عضو هيچ فرقه‌اي نبوده و تنها به دليل اينكه پيرو مقام معظم رهبري بوده به شهادت رسيده است. دشمنان ما جوانان متعهد و متدين كشورمان را مي‌كشند و هدفشان هم اين است كه پيشرفت علمي كشورمان را به عقب بيندازند.

رييس سازمان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي در پايان تاكيد كرد: براي اينكه ما به استقلال حقيقي برسيم بايد رگ و ريشه‌هاي وابستگي را قطع كنيم و آن هم رشد علمي است.

به گزارش ايسنا، مصطفي احمدي‌روشن ـ معاون بازرگاني سايت هسته‌يي نطنز و دانش‌آموخته دانشگاه صنعتي‌شريف ـ صبح روز چهارشنبه و در دومين سالگرد ترور شهيد علي‌محمدي، بر اثر انفجار بمبي در مقابل دانشكده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي به شهادت رسيد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین