کد خبر: ۱۴۳۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۰

استفاده ابزاری از دین توسط جریان انحراف و فساد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با تاكيد بر اين كه بيداري اسلامي ثمره بازگشت به فرهنگ عاشورا است گفت: در شرایط کنونی مردم مصر با الهام از عاشورا مقابل حسني مبارك ايستادند و ديگر كشورهاي اسلامي نيز به پيروي از مصر تداعي كننده انقلاب عاشورا در كشورهاي خود برضد ديكتاتورهاي زمان بودند. 

پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان: حجت ‏الاسلام و المسلمين ابوترابي ‏فرد، عصر روز دوشنبه با حضور در جمع نمازگزاران مسجد القرآن تهران با بيان اين كه انحراف در جوامع انساني از فهم نادرست آموزه هاي ديني سرچشمه مي گيرد، گفت: اين مسئله هميشه در تاريخ بشر به كرات اتفاق افتاده و مسير را بر اولياي خدا سخت كرده است، تمامي اوامر ذات اقدس حق در يكايك مباني فكري و اعتقادي اديان الهي به ويژه دين مبين اسلام، مبتني بر فطرت عقل، روح و جان بشري است و از زاويه اي ديگر اين دستورات با فطرت بدن نيز هماهنگي خاصي دارد به عنوان نمونه يكي از علل و حكمت هاي نهفته اسلام، در حرمت استفاده از طلا براي مردان است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه تمامي مباني دين بر فطرت عقل، دانش و حكمت مبتني است تصريح كرد: اگر مباني دين آنگ ونه كه هست دريافت و تفسير شود و انسان به آنها آراسته شود، دنياي امروز بهشت خواهد شد و مقدمه اي براي رسيدن انسان به حيات و سعادت حقيقي و راستين خواهد بود و بايد توجه داشت، آنهایی كه مي خواهند از دين به عنوان وسيله اي براي نيل به انحراف و فساد استفاده كنند، دين را نمي شناسند و اجازه نمي دهند مباني دين به درستي تبيين شود.

اين كانديداي مجلس نهم با بيان اين كه تاكنون قرآن به دوگونه توسط منحرفین تفسير شده، گفت: گروه اول مطابق ميل خود و در راستاي دنياپرستي قرآن را بر سر نيزه كرده و شعارهاي دنيوي مي دهند و معاني درست آن را زير پا مي گذارند و اين در حالي است كه تمامي دغدغه اولياي خدا از اين تفسيرهاي ناصحيح است از سوي ديگر گروه دوم تعبير صحيح از آيه هاي قرآن را متوجه مي شوند، ولي به توصيه هاي آن عمل نمي كنند. بنابراين مي توان گفت كه انقلاب عاشورا براي نابودي انحراف نخست شكل گرفت.

وي در ادامه سخنان خود به آيه "اطيعوا الله و اطيعوا الرسول" اشاره كرد و اظهار داشت: خداوند در اين آيه مي فرمايند که از خدا و پيامبر او اطاعت كنيد. هنگامي كه خداوند مي فرمايند اطيعوا الله يعني مردم فرمان عقل را اطاعت كنيد و سر برآستان فطرت توحيد بسپاريد، دستور اطاعت از حق و بندگي يك امر فطري و عقلاني است .حال اين سوال پيش مي آيد كه آيا فرمان اطاعت از خداوند مشروط است يا عقل اين فرمان را صادر كرده است؟ پاسخ اين است كه فرمان خداوند متعال را بايد بدون قيد و شرط پذيرفت.

حجت الاسلام ابوترابي به تفسير جمله قدسي "و اطيعوا الرسول" پرداخت و گفت: عقل دستور مي دهد كه اگر شخصي با معجزه اي اثبات نمود كه پيامبر خدا است امر او را اطاعت كنيد، زيرا اوامر پيامبر خدا، فرمان خداوند متعال است همانطور كه قرآن كريم مي فرمايد: "اگر طالب خداييم پيامبر را الگو قرار دهيم"

وي افزود: مباني اعتقادي، اخلاق و رفتار پيامبر براي همه حجت است. بنابراين اطاعت از رسول خدا بدون قيد و شرط ضروري است. تا اينجا تمامي علماي اسلام با يكديگر اشتراك نظر دارند و اختلاف امر بر سر بحث تبعيت از اولي الامر خداوند است.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه دو تفسير مختلف در خصوص معاني اولي الامر وجود دارد، خاطرنشان كرد: اولين تفسير اين است كه هر كسي كه زمام قدرت سياسي را در كشور اسلامي به دست گرفت اولي الامر است و او را اطاعت كنيد. ولي تفسير دوم اين است كه امكان دارد كه فردي كه قدرت سياسي را در دست دارد دستوراتش مخالف دستور پيامبر گرامي اسلام باشد .بنابراين اگر اين اتفاق روي دهد آيا باز هم بايد از وي اطاعت كرد؟ بنابراين متوجه خواهيم شد كه اولي الامر بايد فردي باشد كه مانند پيامبر عظيم الشان اسلام داراي مقام عصمت، طهارت، علم و معرفت باشد.

وي ادامه داد: به عنوان نمونه اهل سنت نقل كرده اند كه "خداوند براي غضب فاطمه، غضب مي كند و رضاي فاطمه رضاي خداوند است" و اين نقل قول نشان مي دهد كه حضرت فاطمه زهرا داراي مقام عصمت و طهارت بوده اند و اطاعت از ايشان همانند اطاعت از پيامبر و خداوند است. ‌در همين راستا امام حسين (ع) نيز شامل اولي الامر خواهند بود، ولي منحرفين تفسير آيه "اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منكم" را تغيير دادند و اولي الامر را امثال يزيد، بني اميه و بني عباس معرفي كردند و اطاعت از آنها را اطاعت از خداوند دانسته و افراد مبارز با آنها را خارجي قلمداد كردند. بنابراين امام حسين (ع) قيام كرد تا اين انحراف بزرگ را ريشه كن كند تا امروز مردم پيام عاشورا را دريافت كنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاكيد بر اين كه امروز مردم مصر با الهام از عاشورا مقابل حسني مبارك ايستادند اظهارد اشت: برخي در مصر گفته بودند كه مبارك اولي الامر است و بايد از وي اطاعت كرد و به طور قطع بيداري اسلامي ثمره بازگشت به فرهنگ عاشورا است.

وي شروط زمامداري سياسي كشور را بر اساس نقل قولي از امام علي (ع) عنوان كرد و گفت: ايشان فرمودند زمامدار جامعه بايد از هر نظر قوي و توانا باشد كه تفسير سخن ايشان شايسته سالاري است.

حجت الاسلام ابوترابي به رهبري با درايت حضرت آيت الله خامنه اي اشاره كرد و تصريح كرد: ولايت فقيه يعني ولايت انساني كه به امام علي (ع) از نظر علم، تقوا، ‌شجاعت و هنر مديريت نزديك تر باشد كه اين خصوصيات به رهبر معظم انقلاب نزديك است،

وي در ادامه سخنان خود به تحولات عراق نيز اشاره كرد و اظهار داشت: آمريكا كه مدعي مبارزه با تروريسم و دفاع از حقوق بشر را يدك مي كشد، دنبال به صدر نشاندن طارق الهاشمي بود كه بتواند ترورهايش را به وسيله وي مديريت كند و اكنون كه از عراق بيرون آمده رفته رفته عناصر نفودي مفسدش در عراق شناخته مي شود.

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با تاكيد بر اينكه جمهوری اسلامی ايران به دليل مديريت سياسي رهبر معظم انقلاب و ياران انقلابي وي كه سر در آستان دين دارند از امنيت لازم برخوردار است، گفت: اقتدار حال حاضر در جمهوري اسلامي ايران ثمره انتخاب صحيح ولايت فقيه است، شجره طيبه نظام جمهوري اسلامي ايران، ‌براي دنياي اسلام بركاتي داشته كه نتيجه آن رسيدن به آرامش كشورهايي مانند لبنان است.

وي در ادامه به دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ فرزند چند ماهه انقلاب ضعيف بود و دشمن 1000 كيلومتر از مرز ما را مورد هجوم قرار داد ولي امروز اين جوان 30 ساله مقتدر شده و مبدل به يك قدرت بزرگ شده است؛ به گونه اي كه آمريكا چندين سال است كه ادعا مي كند، طرح حمله نظامي به ايران را روي ميز دارد. سوال اينجاست كه پس چرا جسارت تعرض به ايران را نداريد؟ به طور قطع قدرت ايران قابل ارزيابي نيست، آمريكا اكنون خيال مي كند كه زماني مرزهاي ايران را در هم كوبيديم و آنها در آن زمان قدرت ساخت آر پي جي را نيز نداشتند ولي اكنون نظام اسلامي ايران موشك قاره پيما در اختيار دارد.

حجت الاسلام ابوترابي افزود: اكنون آمريكایی های که تصور مي كرند ایران تنهاست، فهمیده اند که ما بازوهای قدرتمندی داریم و نمونه های آن را در شکست در جنگ 33 روزه لبنان و در پذیرش آتش بس در جنگ 22 روزه غزه دیدند.

وي در بخش دیگری از سخنان خود با بيان اين كه مشكلات اقتصادي ايران پيش پا افتاده بوده و حل آن عزمي ملي مي طلبد، گفت: منابع و سرمايه هاي بزرگي در ايران وجود دارد كه مي توان با عزمي ملي از اين منابع استفاده و ايران را به يك قدرت بزرگ اقتصادي در دنيا تبديل كنيم، به عنوان نمونه روزانه بيش از 600 ميليون متر مكعب گاز از زمين استخراج مي شود ولي از اين مقدار يك متر مكعب نيز صادر نمي شود، زيرا تمامي آن در زمستان مصرف مي شود. بنابراين بايد از اين منابع عظيم انرژي استفاده بهينه كرد نه مصرف بيش از اندازه.

به گزارش خبر انلاین،عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در پايان به پيشرفت هاي اقتصادي ژاپن اشاره كرد و اظهارداشت: اين كشور آب، ‌هوا و منابع عظيم انرژي ندارد ولي با كار و تلاش و توليد به يك قدرت اقتصادي در جهان تبديل شده است و در مقابل ايران با اين همه منابع اگر تنها يك دهه كار و تلاش و توليد داشته باشد به يك غول اقتصادي در جهان تبديل خواهد شد و لازمه اين امر عمل به منويات رهبر معظم انقلاب در خصوص عزم ملي در راستاي جهاد اقتصادي است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین