کد خبر: ۱۴۳۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۳:۴۲

درگيري لفظي ايران و اسرائيل در سازمان ملل

آفتاب‌‌نیوز : اسرائیل و ايران روز سه شنبه در مجمع عمومي سازمان متحد در نيويورك اتهاماتي را عليه يكديگر مطرح كردند و هر يك برنامه‌هاي هسته‌اي طرف مقابل را مورد انتقاد قرار دادند.

برپايه اين گزارش، «سيلوان شالوم» وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي آغاز كننده اين اتهامات بود. وي مدعي شد «حاكمان ايران تلاش مي‌كنند جهان را با تسليحات هسته‌اي خود مرعوب كنند.»

اين سخنان شالوم با واكنش تند "احمد صادقي" نماينده ايران روبرو شد. وي در پاسخ، تل آويو را «رژيمي صهيونيست» ناميد كه تاريخچه‌اي سياه دارد و فاقد مشروعيت است.

وي گفت: «اين رژيم تحت حاكميت جنايتكاران جنگي است كه جنايات متعددي را عليه بشريت انجام داده و جنايات جنگي بي شماري را مرتكب شده‌ است».

احمد صادقي در مجمع عمومي سازمان ملل كه 191 كشور در آن عضويت دارند، گفت: «خطر هسته‌اي اسراييل و توان موشكي آن توام با رفتار و شيوه مجرمانه و نيات و اهداف شيطاني آن تهديدي واقعي نه تنها عليه صلح و ثبات منطقه اي بلكه تهديدي بر ضد صلح و ثبات جهاني است».

اين سخنان نماينده ايران سبب شد "دان گيلرمن" نماينده رژيم صهيونيستي در سازمان ملل متحد با رفتاري غيرديپلماتيك با جمله‌اي تمسخرآميز پاسخ داد.

وي با اشاره به سخنان نماينده ايران به كنايه گفت از اينكه «يكي از بزرگترين كارشناسان جهان درباره حقوق بشر، تروريسم جهاني و گسترش تسليحات هسته‌اي در جهان سخن گفته»، ابراز قدرداني مي كند.

اين در حالي است كه به گفته كارشناسان غربي، اسرائيل بيش از 200 كلاهك اتمي در اختيار دارد و از پيوستن به پيمان منع گسترش سلاحهاي هسته‌اي خودداري مي‌كند. همچنين اين رژيم نمونه تروريسم دولتي در جهان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین