کد خبر: ۱۴۳۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۷

گرانقيمت ترين ساعت هاي جهان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اكثر شركت هاي بزرگ و معتبر ساعت سازي جهان در كشور سوئيس متمركز شده اند و توانسته اند با ساعت هاي سفارشي و گران قيمت خود كه داراي ارزش هاي چند ده ميليوني نيز هستند ، محبوبيت فراواني براي خود دست و پا كنند. 

درميان 10 ساعت گرانقيمت جهان 7مورد ساخت كشور سوئيس هستند ، اين ساعت ها عبارتند از:

1. ژاگر لوكلترJaeger Lecoultre
مدل جواهر نشان مانچت 101 حاوي 576قطعه الماس و يك ياقوت كبود است تمامي مكعب هاي مشاهده شده در تصوير از طلاي سفيد 18 عيار هستند.

كمپاني سوئيسي ژاگر لكولتر درسال 1996تأسيس شده و در اتومبيل هاي مطرحي همچون سيتروئن، پژو و رنو از فرانسه و همچنين فراري از ايتاليا از ساعت هاي ساخته شده توسط اين شركت استفاده مي شود. تاكنون به دليل ارزش زياد، قيمتي براي مدل مانچت 101اعلام نشده است.

2. چوپاردChopard
با 201قيراط جواهرآلات در اين مدل از 874قطعه الماس به وزن 201 قيراط استفاده شده و همين موضوع قيمت ساعت چوپارد را به 25ميليون دلار رسانده است. از الماس هايي به رنگ قرمز (15قيراط)، آبي(12قيراط) و نقره اي (11قيراط) دراين ساعت رنگارنگ استفاده شده و در مركز اين الماس ها كه به شكل يك گل گردهم چيده شده اند نيز الماسي زرد رنگ به عنوان مركز گل بكار رفته است.

3. پاتك فليپ Patak Phillip
اين ساعت جيبي درسال 1999طراحي شد اما ساخت آن 4سال بطور انجاميد. تمامي بدني ساعت مدل مذكور از طلاي 18 عيار است و 11ميليون دلار قيمت دارد. كمپاني ساعت سازي پاتك فليپ سابقه طولاني در ساخت ساعت هاي سفارشي و گرانقيمت دارد.

4. لوييز موينت Louis Moinet
كمپاني موينت توسط استاد هرنهاي زيباي موزه لوور پاريس تأسيس شده و اصالتي فرانسوي دارد. طراح ساعت متئوريس مدعي است درساخت آن از موادي 2 هزار ساله استفاده كرده است. تمامي سطوح ساعت توليد شده توسط شركت مونيت از طلاي 18 عيار بوده و 4 ميليون و 600هزار دلار قيمت دارد.

5. پاتك فليپ ساعت جهان نما
مدل جهان نما، ساعت گرانقيمت ديگري ساخت شركت سوئيسي پاتك فليپ است كه قابليت نمايش اوقات رسمي تمامي مناطق زماني از سراسر جهان را داراست. در ساخت اين ساعت نيز از طلاي سفيد استفاده شده و 4ميليون دلار قيمت دارد. ساعت جهان نما به گونه اي طراحي شده است كه حالتي ما بين روز و شب را به بيننده القا كند.

6. كارتيرCartier
طرح پرنده بكار رفته دراين ساعت 53/3قيراط الماس و 3010 قيراط برليان را در خود جاي داده است. كارتير نيز يك شرت ساعت سازي فرانسوي است و براي اين مدت منحصر به فرد خود قيمت 2 ميليون 755هزار دلار، را در نظر گرفته است.

7. فرانك مولرFranck Muller
مدل آترنيتاس مگا4، 36صفحه نمايش متفاوت براي اعلام زمان در تمامي نقاط دنيا در اختيار دارد اين ساعت به تقويمي 999ساله مجهز بوده و 2ميليون و 700هزار دلار قيمت گذاري شده است.

8.پارميگياني فلورير Parmigiani Fleurier
طراحان سوئيسي نام اين مدل را فيبوناچي گذارده اند. در طراحي آن از شكل گل نيلوفر آبي استفاده شده و تمامي سطح ساعت مذكور را طلاي سفيد پوشانده است. فيبوناچي داراي تقويم مادام العمر بوده و 2ميليون و 400هزار دلار قيمت دارد.

9. پاتك فليپ مدل آتش بازي ماه و آسمان
3 مدل از ساعتهاي ساخت كمپاني سوئيسي پاتك فليپ در فهرست گرانقيمت ترين ساعتهاي جهان جاي گرفته اند. مدل ماه و آسمان از 686قطعه تشكيل شده كه بعضي از آنان به علت كوچكي تنها با ميكروسكوپ قابل مشاهده هستند. اين ساعت نيز از وجود تقويم مادام العمر بهره مي بردو قيمت تعيين شده براي آن يك ميليون و 300هزار دلار است.

10. اولسيه ناردين Ulysse Nardin
ساعت رويال بلو ساخت كمپاني سوئيسي ناردين 8/33قيراط الماس و 79/16قيراط ياقوت كبود را در خود جاي داده است. مدل مذكور يك ميليون دلار قيمت دارد.

آمارهاي فوق نشان مي دهد صنعت ساعت سازي سوئيس هنوز در عرصه بين الملل بدون رقيب باقي مانده طراحي مدل هاي سفارشي و منحصربه فرد ساعت، به اين كشور واگذار مي شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین