کد خبر: ۱۴۳۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۵

موافقت آمریکا و فرانسه برای ادامه ماموریت در افغانستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «هیلاری کلینتون» و «آلن ژوپه» وزرای خارجه آمریکا و فرانسه برای همکاری به منظور ادامه یافتن ماموریت بین المللی در افغانستان به توافق رسیدند. 

توافق مقامهای واشنگتن و پاریس برای ادامه حضور در افغانستان در حالی صورت گرفت که رهبران سیاسی، جهادی و احزاب و نیز مردم این کشور با هر گونه حضور بیگانگان در سرزمین خود مخالف هستند.

پایگاه اطلاع رسانی «روماندی نیوز» سوئیس روز یکشنبه به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا خبر داد: در جریان مذاکرات وزرای امور خارجه دو کشور، کلینتون مراتب تاسف خود را از کشته شدن چهار سرباز فرانسه در افغانستان اعلام کرد.

این گزارش با بیان اینکه کشته شدن سربازان فرانسوی، «نیکلا سارکوزی» رییس جمهوری فرانسه را در مورد ادامه فعالیت نیروهای کشورش در افغانستان دچار تردید کرده بود، به نقل از بیانیه مذکور افزود: وزرای خارجه دو کشور موافقت کردند که این کشور‌ها با سایر شرکای عضو «ناتو» و دولت افغانستان به منظور تضمین کارآیی فعالیت نظامی در این کشور همکاری کنند.

«ژرار لونگه» وزیر دفاع فرانسه روز شنبه در افغانستان اعلام کرد فرد مهاجم که چهار سرباز فرانسوی را کشت و ۱۵ تن دیگر را زخمی کرد یکی از نیروهای طالبان بوده که از مدت‌ها پیش در ارتش افغانستان نفوذ کرده بود.

به گزارش ایرنا،لونگه قرار است روز یکشنبه با «حامد کرزی» رییس جمهوری افغانستان، وزرای کشور و دفاع و نیز برخی از فرماندهان شاخه نظامی ناتو در افغانستان دیدار و گفت‌و‌گو کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین