کد خبر: ۱۴۳۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸

گلایه کاپیتان تیم ملی از رسانه ملی/ نکونام:اقلا بازی هایم برابر رئال و بارسا را پخش کنید/ رئال از بارسا می بازد ؛ ما که اوساسونا هستیم

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: فوتبال ملی - جواد نکونام گلایه دارد. گلایه از مسئولان گروه ورزش سیما. او ناراحت است از اینکه بازی های تیمش را رسانه ملی پوشش نمی دهد.

حسین قدوسی : کاپیتان تیم ملی لب به گلایه از مسئولان ورزش سیما گشود. از اینکه بازی های مهم او را برای مردم پخش نمی کنند. جواد که آخرین بار تیمش در بازی با راسینگ بازنده بود درباره این بازی سخن گفت:« راسینگ تیمی است سراپا دفاعی که بازی را خیلی خوب می بندد . خیلی بازی جلوی این تیم دشوار است. تیم ما هم وقتی به راسینگ رسید به همین مشکل خورد. آنها خیلی خوب بازی را بستند و روی ضد حمله های خطرناک دو گل به ما زدند. واقعا روی ضد حمله خیلی خوب هستند. با همین تاکتیک یک پنالتی از ما گرفتند و بازی را بردند. » 

حریف این هفته اوساسونا هم والنسیا است. او درباره این بازی می گوید:«امسال والنسیا خیلی تیم خوبی است. الان در جدول سوم هستند و شرایط خوبی دارند . بازی سختی برابر این تیم داریم. شرایط آنها خیلی خوب است اما ما در خانه بازی می کنیم و باید از این مسابقه امتیاز بگیریم.» 

جواد هفته قبل در بازی برگشت جام حذفی برابربارسلونا روی نیمکت نشست و تیمش هم البته با دو گل شکست خورد. او از این نیمکت نشینی می گوید:« قرار شد ما بازی نکنیم که تیم برای بازی با راسینگ خسته نباشد که البته ما هر دو بازی را باختیم. من همیشه دوست دارم برای تیمم در همه بازی ها بازی کنم . بازی برابر برابر بارسلونا هم که اصلا یک هیجان دیگری دارد . تماشای بازی ها بارسا از تلویزیون هم جذاب است حالا چه رسد به اینکه بنشینی و بازی های این تیم را از درون زمین ببینی و روبروی ستاره هایش بازی کنی. » 

کلا این فصل اوساسونا به بارسا خوب باخته است ، چه با جواد نکونام و چه در غیاب او. آنها در این 3 بازی که از ابتدای فصل با یاران گواردیولا داشتند ، در مجمع 14 گل هم خوردند. جواد در این باره می گوید :« ما 3 تا بازی با بارسا داشتیم که گل های زیادی هم خوردیم اما این دلیلی برای بد بودن مان نیست. طوری می گویید ما بد باختیم که انگار باقی تیم ها 3 تا ، 3 به بارسلونا می زنند. همه تیم های بزرگ لیگا هم مدام به بارسا می بازند. رائال مادرید هم با این همه ستاره ، تا به حال در همین فصل دو بار به بارسا باخته. ما که اوساسونا هستیم. وقتی رئال را می برند که بردن اوساسونا که برای شان کاری ندارد. تیمی که مسی و ژاوی و اینیستا را دارد ، غیر قابل مهار است. نتایج و گل های شان را ببینید و آنالیز کنید. بارسلونا و گوآردیولا یکشنبه ، در نیوکمپ صدمین بردش را ورزشگاه خانگی جشن گرفتند. می دانی این یعنی چه؟ ولی حالا ما امیدواریم در بازی برگشت در خانه بتوانیم یکی از این 3 باخت را جبران کنیم.» 

جواد مثل یک طرفدار تیفوسی از بارسا دفاع می کند؛« من طرفدار بارسلونا هستم ، بودم و خواهم بود. من طرفدار بارسا هستم به خاطر فوتبال زیبایی که بازی می کند. نه اینکه رئال خوب بازی نمی کند اما فوتبال بارسلونا یک چیز دیگر است.» 

جواد این فصل در تیمش نمایش خوبی داشت و در این باره می گوید:« انصافا فصلی خوبی داشتم. البته تیم مان هم خوب بازی کرده و چون همه خوب بودند ، کار من هم بهتر شده و بیشتر به چشم آمده. سال قبل با اینکه 2 ماه دور از تیم بودم ، فصل بدی نداشتم. دو فصل پیش هم توانستم 8 گل بزنم و در ماندن مان در لیگ خیلی کمک کردم. اما این فصل تا حالا 5 تا گل زدم . خیلی دنبال گل زدن نیستم. بیشتر برایم این مهم است که بتوانیم برنده بازی باشیم و برای تیمم خوب بازی کنم.»
جواد درباره کاپیتانی اش در تیم هم می گوید:« من کاپیتان سوم تیم هستم. در بازی های تدارکاتی و جام حذفی بازوبند را بستم. البته جلوی بارسلونا هم بازوبند به من رسید که طعم خاصی داشت. افتخاری است که یک ایرانی در بازی به این مهمی بازوبند می بندد. اولین خارجی تاریخ اوساسونا هستم که بازوبند کاپیتانی را بستم و این در تاریخ می ماند. چیزی که افتخاری بزرگ است برای جواد نکونام. اینکه اسم من به عنوان یک ایرانی در تاریخ باشگاه ثبت می شود. واقعا دو گلی که این فصل به اسپانیول و رئال بتیس زدم خیلی به ما کمک کرد . این بازی ها در همان برهه بود که ما امتیاز گرفتیم و تیم های کناری مان در جدول نتوانستند امتیاز بگیرند. اما دور برگشت خیلی سخت است و امتیاز گرفتن خیلی مشکل. امیدواریم که بتوانیم امتیازات مان را زیاد کنیم چون فعلا شرایط خوبی در جدول داریم.» 

جواد البته دلی پر درد از گروه ورزش سیما دارد؛«نمی دانم چه بگویم . تلویزیون بازی های ما را یا پخش نمی کند یا وقتی پخش می کند که همه خواب باشند که کسی نبیند. دلم خوش بود که بازی های مان جلوی رئال و بارسا پخش مستقیم شود که آن را هم کم لطفی می کنند. من نیاز به این ندارم که بازی ام در ایران پخش بشود یا کسی من را ببیند ولی فکر می کنم این خیلی بد نباشد که وقتی بازی های لالیگا را پخش می کنند ، مسابقه ای که بازیکنی ایرانی در آن بازی می کند در اولویت باشد. من در لیگ اسپانیا بازی می کنم که معتبر ترین لیگ دنیاست. کانال های زیادی بازی های ما را پخش می کنند که پولی هستند . فکر می کنم مردم دوست داشته باشند وقتی یک نماینده ای در سطح اول اروپا دارند ، بازی هایش را ببینند. خیلی ها را می شناسم که بازی هایم را از طریق اینترنت پیگیری می کنند. به هر حال کاش طوری مسابقات را پوشش می دادند که هر دو یا 3 بازی یکبار چیزی از ما پخش می شد. ببینید بعد از جام ملتهای آسیا یک ژاپنی به لالیگا آمد اولین بازی این بازیکن در پامپلونا بود جلوی ما. 5 خبرنگار ژاپنی برای پوشش خبری بازی اش آمده بودند. چند وقت قبل چند دوست خبرنگار برای پوشش خبری بازی ما نامه به باشگاه زده بودند که باشگاه هم خیلی استقبال کرد و اعلام شد برای مسائل مربوط به روادید ، همکاری می کند اما نمی دانم چرا این اتفاق نیفتاد.» 

او ادامه می دهد:« برای دایی ، مهدوی کیا ، باقری هم همین اتفاقات افتاد . اگر از آنها هم بپرسید ، دلخوری داشتند که حتی برای بازی در تیم های مهمی چون بایرن و هامبورگ ، بازی های شان روی آنتن نمی رفت. ولی ببینید کره ای ها و ژاپنی ها چقدر پوشش دادند. و چقدر باشگاهی که این بازیکنانی را داشته برایش این بازتاب ها مهم بوده. حالا ولش کن بگذار بیشتر نگویم. من نمی خواستم این حرف را بزنم ولی به خدا قسم داشتم مراسم جشن گلدن گلوب را می دیدم ، لحظه شماری می کردم که این جایزه برسد به ایران . وقتی اسم اصغر فرهادی برده شد و تلویزیون او را نشان داد ، اشک در چشمانم جمع شد. در تنهایی به ایرانی بودنم افتخار کردم. اینکه هموطنم این جایزه را برده. جا دارد صمیمانه این موفقیت را به او تبریک بگویم.این فیلم در پامپلونا پخش شد. خیلی از مردم این فیلم را دیده بودند و از فیلم خوب فرهادی برایم تعریف می کردند. خیلی ها بعد از دیدن این فیلم در این باره با من صحبت می کردند. این ها چیزهایی است که مردم دوست دارند درباره شان بدانند. »

به گزارش خبرانلاین، او درپایان درباره تیم ملی گفت:« به طور طبیعی در اردوی دبی نیستم اما 48 ساعت قبل از بازی با قطر می آیم تا بتوانیم در بازی با قطر موفق باشیم. » جواد با اشاره به انتقادها از کروش هم گفت:« از این نظر که لیگ فشرده است ، مربی ها حق دارند اما کروش هم مقصر نیست. اگر جام جهانی می خواهیم باید از فرصت ها استفاده کنیم. البته اگر بازی ها برنامه ریزی شده باشد ، این مسائل پیش نمی آید. امیدوارم این مشکلات باعث مصدومیت بچه ها نشود. امیدوارم همه بیایند پشت تیم ملی و با جو خوب ، این بازی را با یک نتیجه خوب ببریم. بازی با قطر از نظر اعتباری برای مان خیلی مهم است و حتما باید برنده اش باشیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین