کد خبر: ۱۴۴۰۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۸
با حذف راجر فدرر

نادال به فینال رقابت‌های تنیس اوپن استرالیا رسید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرد شماره دو تنیس جهان با حذف راجر فدرر نخستین فینالیست رقابت‌های تنیس اوپن استرالیا لقب گرفت. 

اولین دیدار مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس اوپن استرالیا، اولین گرند اسلم سال ۲۰۱۲ میلادی که از ابتدا با حضور ۱۲۸ بازیکن برتر جهان و جایزه بیش از 12 میلیون دلاری در حال برگزاری است، با صعود مرد شماره ۲ جهان با گذر از سد پرافتخارترین بازیکن به فینال این رقابت‌ها همراه شد. 

رافائل نادال و راجر فدرر، مردان شماره ۲ و ۳ تنیس جهان برای بیست‌وهفتمین بار در حالی ماراتن نیمه‌نهایی را آغاز کردند که پیش از این ۱۷ پیروزی به سود نادال و ۹ پیروزی به سود فدرر به ثبت رسیده بود. 

در نخستین دیدار مرحله نیمه‌نهایی که از ظهر امروز در ملبورن آغاز شد، نادال و فدرر به مصاف هم رفتند که در این دیدار ماراتن گونه نادال در حالی ۳ بر یک این دیدار را به سود خود خاتمه داد که این بار هم مانند بازی نیمه‌نهایی ست اول را شکست خورده بود و در ۳ ست بعدی موفق به شکست حریف خود شد تا به این ترتیب هجدهمین پیروزی نیز برای نادال در مصاف‌های رو در روی دو تنیس‌باز رقم بخورد.

فدرر در ست اول ۷ بر ۶ به پیروزی رسید اما در ست‌های بعدی این نادال بود که با نتایج ۶ بر۲، ۷ بر ۶ و ۶ بر ۴ حریف سنتی خود را شکست داد و به فینال رسید.

نکته قابل توجه این که این دیدار به نوعی خاطرات فینال ۲۰۰۹ اولین گرند اسلم سال را زنده کرد که در آن دیدار هم نادال با برتری ۳ بر ۲ مقابل فدرر تنها عنوان قهرمانی خود را در این رقابت‌ها به دست آورد. 

این دو در اولین دیدار خود در رقابت‌های میامی آمریکا در سال ۲۰۰۴ به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به سود نادال به پایان رسید تا تنیس جهان در آن سال پدیده جدیدی را معرفی کند. بازیکن چپ دست ۱۷ ساله‌ای که در اولین گام مرد شماره یک وقت جهان را شکست داد.

این دو آخرین بار در دیدار رده‌بندی مسابقات پیش فصل تنیس حرفه‌ای جهان که حدود یک ماه پیش در ابوظبی و با قضاوت علی کاتبی، داور نشان نقره کشورمان برگزار شده بود به مصاف هم رفتند که در نهایت نادال باز هم با برتری ۲ بر صفر مقابل فدرر عنوان سومی رقابت‌ها را از خود کرده بود.

به این ترتیب نادال پس از فینال ۲۰۰۹ برای دومین بار به فینال رسید تا ضمن انتظار برای مشخص شدن حریف خود از بین ماری و جوکوویج در فینال، در اندیشه دومین قهرمانی خود در این مسابقات باشد.

در سوی دیگر نیز فدرر که پیش از این ۵ بار به فینال رسیده بود و با ۴ عنوان قهرمانی به عنوان پرافتخارترین باازیکن این رقابت‌ها شناخته می‌شد برای ششمین بار از رسیدن به فینال این رقابت‌ها بازماند. 

به گزارش فارس، فردا و در دومین دیدار نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس استارلیا نواک جوکوویچ صرب و مدافع عنوان قهرمانی به مصاف اندی ماری، مرد شماره ۴ جهان می‌رود.

این دو بازیکن نیز پیش از این در ۱۰ دیدار به مصاف هم رفته‌اند که ۶ پیروزی برای مرد شماره یک و ۴ پیروزی نیز برای مرد شماره ۴ به ثبت رسیده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین