کد خبر: ۱۴۴۱۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸

نسل دوم دارا و سارا به بازار می آید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وی همچنین از طراحی و ساخت 40 عروسک بومی و محلی در کشور خبر داد و گفت: برای گسترش فرهنگ ملی و بومی طرح امانت عروسک در سطح کشور از سالهای آتی اجرا می شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور محبوبیت عروسک باربی را ناشی از قدمت 50 ساله و تکنولوژی ساخت این عروسک دانست.

محمد باقر آدوسی در پاسخی مبنی بر دلایل ممنوعیت فروش عروسک باربی و عدم استقبال از عروسک های دارا و سارا در کشور افزود: عروسکهای دارا و سارا با هدف مقابله با عروسک باربی در کشور طراحی و ساخته نشده اند بلکه هدف ارائه مدل عروسکی برگرفته از سنتهای اصیل ایرانی بوده است.

وی ادامه داد: ممنوعیت فروش باربی در فروشگاههای کشور نیز به دلیل اثرات تخریبی و بدآموزی این عروسکها بوده است.

آدوسی، عمده دلیل محبوبیت باربی در کشور را قدمت بالای 50 سال و نیز تکنولوژی و تنوع طراحی این عروسک اعلام کرد و اظهارداشت: اگر این مدل عروسکی را با دارا و سارا مقایسه کنیم عروسک دارا و سارا نه تنها چنین قدمتی ندارد بلکه تکنولوژی ساخت آن نیز همانند باربی نیست.

نسل دوم عروسکهای دارا و سارا روانه بازار شد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از ارائه نسل دوم عروسکهای دارا و سارا به بازار خبر داد و اعلام کرد: تا جایی که تکنولوژی موجود کشور جوابگو باشد تلاش می کنیم در طراحی عروسکهای دارا و سارا تنوع ایجاد کنیم.

وی همچنین از طراحی و ساخت 40 عروسک بومی و محلی در کشور خبر داد و گفت: برای گسترش فرهنگ ملی و بومی طرح امانت عروسک در سطح کشور از سالهای آتی اجرا می شود.

آدوسی با تاکید بر تثبت و احیای جایگاه قصه گویی در کشور اظهارداشت: متاسفانه در سالهای اخیر فعالیت قصه گویی در جامعه کمرنگ شده بود که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برگزاری جشنواره های منطقه ای، استانی و بین المللی به همراه سایر فعالیتهای فرهنگی تلاش می کند رویکرد قصه گویی در کشور بازشنایی و دوباره تثبت شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ادامه داد: در این راستا در سال 90 بیش از 60 هزار دفعه توسط دو هزار و 800 مربی قصه گویی درکشور انجام شده که در مجموع شامل یک میلیون و 200 هزار نفر دفعه می شود.

بهره مندی سالانه 12 میلیون نفر از فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

وی در ادامه از بهره مندی سالانه 12 میلیون نفر از فعالیتهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: 10 درصد از این فعالیتهای مربوط به قصه گویی است.

به گزارش مهر،آدوسی با بیان اینکه قصه گویی کارکرد سیاسی، اجتماعی، تاریخی و بهداشتی دارد گفت: از سالهای آتی تلاش می شود قصه گویانی در سنین نوجوانی تربیت شود تا قصه گویی به عنوان درمان وارد خانواده ها شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین