کد خبر: ۱۴۴۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳

شهربازی ارم 2 پلمپ می شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این مقام مسوول اعلام کرد: فردا صبح با حضور نمایندگان اداره استاندارد این وسایل پلمپ شده و از دسترس مردم خارج می‌شوند و چناچه بهره‌بردار اقدام به بهره‌برداری از این وسایل کند، برخورد قضایی و حقوقی صورت خواهد گرفت.

مسلم بیات با بیان این‌که فردا شهربازی ارم شماره ۲ پلمپ خواهد شد، توضیح داد:‌ در بررسی‌های انجام شده از این شهربازی مشخص شد که از ۳۲ وسیله و تجهیزات موجود در آن تنها دو وسیله استاندارد بوده و مابقی غیر استاندارد هستند.

بیات افزود: اداره کل استاندارد تهران از اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری بازرسی از ۱۱ شهربازی تهران شامل ۱۷۱ وسیله را آغاز کرد که در این بازرسی‌ها مشخص شد که اکثر وسایل این شهربازی‌ها دارای نقص هستند و موارد نقص به شکل مکتوب به صاحبان شهربازی‌ها، شهرداری‌های مناطق، شهرداری تهران و استانداری تهران اعلام شد.

بیات با بیان این‌که اخطار اول به شهربازی ارم شماره ۲ در تیر ماه سال جاری ارسال شد، گفت: در مهر ماه امسال نیز اخطار شماره ۲ به این شهربازی ارسال شد، اما متاسفانه تازه‌ترین بررسی انجام شده نشان داد از ۳۲ وسیله بازی دراین شهربازی تنها دو وسیله شامل سینما چهاربعدی واستخر توپ استاندارد بوده و ۳۰ وسیله دیگر غیر استاندارد هستند.

مدیر کل استاندارد استان تهران توضیح داد: تجهیزات و وسایل بازی شامل فیلیپر، کاترپیلار، کشتی امیر، چرخ وفلک، بشقاب پرنده، ترن کودک، موتور پرشی کودک، تشک بادی، پاراتاور، سورتمه، قوی گردان، اسب گردان، فایربال، ترن هوایی،‌آکروجت، کشتی سبای کودک، سفینه طوفان، مه نورد، ماشین برقی کودکان، رالی کودکان، یورو بانجی، دیوار مرگ، هلی‌کوپتر، مونوریل، ‌آبشار، تونل وحشت، رالی آسفالت و سالتو به لحاظی که در آن ها اشکالاتی وجود داشت و مغایر استاندارد بودند، بهره‌برداری از آن‌ها تا اطلاع ثانوی مشروط به رفع نقص، بازرسی مجدد و انطباق استاندارد بوده و ممنوع است.

این مقام مسوول اعلام کرد: فردا صبح با حضور نمایندگان اداره استاندارد این وسایل پلمپ شده و از دسترس مردم خارج می‌شوند و چناچه بهره‌بردار اقدام به بهره‌برداری از این وسایل کند، برخورد قضایی و حقوقی صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا،وی همچنین گفت: سایر شهربازی‌هایی نیز که دارای نقص هستند باید هر چه سریع‌تر نسبت به برطرف کردن نقص‌های موجود در تجهیزات خود اقدام کنند و در غیر این صورت همانند شهربازی بومهن که در سال گذشته پلمپ شد، پلمپ می‌شوند.

بیات همچنین با اشاره به این که بازرسی از شهربازی ارم شماره ۱ نیز در حال انجام است، خبر داد: ‌به زودی نتایج این بازرسی نیز اعلام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین