کد خبر: ۱۴۴۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶

شمقدری: هر فیلمی مجوز می‌گیرد، زیر چتر نظام است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «جواد شمقدری» معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه سی‌امین جشنواره فیلم فجر، گفت: امسال جشنواره فیلم فجر جذابیت‌های خاصی دارد، از جمله تنوع در ژانرها و شرایطی خوبی فراهم شده تا بتوانیم تمام علاقه‌مندان به سینمای ایران را با ارایه فیلم‌های متنوع راضی و خشنود گردانیم. در اینجا باید به فیلم‌های سیاسی که ژانری فراموش شده در سینمای ایران است اشاره کنیم، البته در حال آزمون و خطا هستیم اما امسال ۹ فیلم در ژانر سیاسی داریم. البته متاسفانه در این راه تنش‌هایی وجود داشت و برخی می‌خواستند آثاری را منتسب به برخی از جریان‌ها و جناح‌های سیاسی کنند اما فیلمساز و هنرمند جایگاهش فراتر از آن است که در قالب سیاسی قرار گیرد. هنر‌مند می‌تواند بر سیاست تاثیر بگذارد.

وی در ادامه افزود: هر فیلمی که در نظام است و مجوز می‌گیرد، زیر چتر نظام و چارچوب نظام قرار می‌گیرد و صلاح نیست آن را از دایره نظام خارج کنیم.

شمقدری در ادامه به فیلم‌های حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: حوزه اجتماعی مورد توجه بسیاری از فیلمسازها است و بخشی از فیلم‌ها به مباحث و مشکلات و چالش‌های اجتماعی می‌پردازد. 

فیلمسازی که وارد این عرصه می‌شود، گریزی ندارد تا لحظات و واقعیت‌هایی را به ثبت برساند اما باید در جهت سازندگی جامعه آن را نقد کند و در آثار اجتماعی باید به گونه‌ای نقد منصفانه و دلسوزانه در نظر گرفته شود. در ساخت فیلم اجتماعی فیلمساز باید وارد حوزه نقد شود و تلاش کنیم در دوره‌های بعدی تلاشی بیشتر و مطلوب‌تر در این حوزه داشته باشیم.

شمقدری در ادامه به ۷ فیلم دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در حوزه فیلم‌های دفاع مقدس امسال ۷ فیلم داریم که بهترین‌ فیلم‌های جشنواره است و امیدواریم مورد توجه سینمادوستان و اصحاب رسانه ‌باشد؛ در حوزه کودک و نوجوان و انیمیشن نیز فیلم داریم که بسیار خوشایند است.

به گزارش فارس، معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه افزود: امسال جشنواره‌ای متفاوت خواهیم داشت که نقطه آغازی برای سینمای ایران و فصل جدیدی خواهد بود با دوستی، همگرایی؛ تا با کمک هم سال سینمایی خوبی را رقم بزنیم و می‌دانم در این راه همکاران خوبم مرا تنها نخواهند گذاشت. امیدوارم همه تلاش کنیم تا سینما در مسیر تعالی قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین