کد خبر: ۱۴۴۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴

سرازير شدن فاضلاب‌ چند شهرستان به تالاب انزلي!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون برنامه‌ريزي استانداري گيلان گفت: جلوگيري از كاهش ورود حجم رسوبات به تالاب انزلي از اولويت‌هاي كاري زيست محيطي استان است.

"كيهان هاشم‌نيا" - منطقه گيلان - با بيان اين‌كه تالاب‌ها، بهترين زيستگاه براي انواع پرندگان و آبزيان محسوب مي‌شود، خاطرنشان كرد: هم اكنون ستاد دائمي احياي تالاب انزلي در استانداري گيلان تشكيل شده است.

وي با اشاره به اختصاص 900 ميليارد ريال براي احياي تالاب بين‌المللي بندرانزلي، خاطرنشان كرد: مرحله‌ي نخست لايروبي عرصه‌ي آبي - خاكي با اعتباري بالغ بر 47 ميليارد ريال و با نصب دستگاه رسوب‌گيري براي جمع‌آوري گل و لاي دو رودخانه "پيربازار" و "پسيخان" كه به اين تالاب مي‌ريزد، اجرا شده است.

هاشم‌نيا با بيان اين‌كه كاهش عمق تالاب بين‌المللي انزلي موجب شده كه صيد انواع ماهي از اين تالاب از 6000 تن در روز به 500 تن كاهش يابد، افزود: فاضلاب‌هاي صنعتي و خانگي چند شهرستان به تالاب مي‌ريزد و بايد هرچه سريع از اين اقدام جلوگيري كرد.

به گزارش ايسنا، طرح احياي تالاب بين‌المللي انزلي با اعتباري بالغ بر 900 ميليارد ريال به تصويب رسيده است که مرحله اول ابلاغ اعتبار آن در سال 1389 به مبلغ 70 ميليارد ريال انجام شد. با تخصيص بخشي از اين اعتبار شش پروژه عملياتي و پنج پروژه مطالعاتي براي ساماندهي و احياي تالاب انزلي در سال 1389 آغاز شد.

چهار پروژه از 6 پروژه عملياتي شامل ساخت چهار دهانه سد رسوبگير در دهانه رودخانه‌هاي اصلي ورودي تالاب به منظور جلوگيري از ورود حجم عظيم رسوبات به تالاب انزلي و دو پروژه ديگر شامل احياي آبراهه‌هاي قديمي براي برقراري مجدد ارتباط بيولوژيک و اکولوژيک بخش‌هاي مختلف تالاب و همچنين لايروبي بخشي از پهنه تالاب است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین