کد خبر: ۱۴۵۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۵
صادقی اعلام کرد؛

افتتاح 1814 کیلومتر راه تا 33 روز آینده

25 هزار کیلومتر درحال ساخت
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاپایان سال یکهزار و 814 بزرگراه و راه اصلی در کشور افتتاح می‌شود، گفت: بیش از 25 هزار کیلومتر شبکه ریلی، آزادراهی، بزرگراهی و راه اصلی در سراسر کشور در حال ساخت است. 

احمد صادقی به بهره برداری از پروژههای راهسازی اشاره کرد و اظهارداشت: تا پایان سال یکهزار و 814 بزرگراه و راه اصلی با اعتبار یکهزار و 175 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آزادراه زنجان-تبریز، گفت: این آزادراه در محدوده سرچم-بستان آباد-تبریز به طول 188 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 3200 میلیارد ریال هم از پروژه های دهه فجر به شمار می رود که هم اکنون مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: آزادراه کمربندی شمالی بومهن-رودهن از دیگر آزادراههای کشور به طول 22 کیلومتر و با اعتبار 3200 میلیارد ریال است که به افتتاح رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور بابیان اینکه ساخت این آزادراه ها نقش زیادی در کاهش بار ترافیکی این محور و افزایش ایمنی داشته است، افزود: بیش از 25 هزار کیلومتر شبکه ریلی، آزادراهی، بزرگراهی و راه اصلی در سراسر کشور در حال ساخت است.

وی با اشاره به پروژه های راه آهن در کشور، بیان کرد: راه آهن دو خطه میانه- بستان آباد- تبریز به طول 205 کیلومتر،‌ راه آهن مراغه- تبریز به طول 183 کیلومتر و‌ راه آهن قزوین- رشت- آستارا به طول 370 کیلومتر بخشی از پروژه های ریلی در دست احداث کشور است.
به گزارش مهر،صادقی تصریح کرد: خط دوم راه آهن تهران- میانه به طول 440 کیلومتر،‌ راه آهن گرگان- بجنورد- مشهد به طول 655 کیلومتر و اتصال شیراز- جهرم لار- بندرعباس به طول 600 کیلومتر هم از دیگر پروژه های وزارت راه به شمار می رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین