کد خبر: ۱۴۶۰۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۷

نامجو: برنامه‌ای برای اتصال شبکه برق جهان اسلام به اروپا نداریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر نیرو از برنامه ایران برای صادرات یکهزار و 600 مگاوات برق به صدور به لبنان، عراق و سوریه خبر داد و اعلام کرد: فعلا برنامه ای برای اتصال شبکه برق جهان اسلام به اروپا نداریم. 

مجید نامجو در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ساخت شبکه برق اسلامی با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات برقی ایران، لبنان، سوریع و عراق تا هفته آینده در تهران، گفت: در حال حاضر بین این چهار کشور اسلامی یک برنامه بلند مدت برای اتصال شبکه‌های برق در حال تدوین است.

وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت ایجاد شده برای صادرات روزانه حدود یکهزار مگاوات برق به عراق، اظهار داشت: همچنین در خصوص ایجاد این شبکه متصل زمینه برای صادرات 500 مگاوات برق به سوریه و یکصد مگاوات برق به لبنان وجود دارد.

این عضو کابینه دولت در پاسخ به خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه فعلا برنامه ای برای ساخت خط انتقال برق زیر دریایی در بستر دریای مدیترانه برای صادرات برق به اروپا توسط ایران وجود ندارد، تصریح کرد: همچنین با توافق ایران و سوریه به زودی یک نیروگاه 450 مگاواتی برق در منطقه "سویدیه" این کشور اسلامی توسط ایران ساخته خواهد شد.

وی همچنین در خصوص ربوده شدن مهندسان صنعت برق ایران در سوریه، توضیح داد: در حال حاضر وزارت نیرو و برق ایران و سوریه به طور همزمان تلاش ها و اقدامات جدی را برای ازادسازی این مهندسان آغاز کرده اند.

به گزارش مهر، نامجو با یادآوری اینکه ربوده شدن مهندسان برق ایران توسط گروه های تروریستی عمق دشمنی دشمنان سوریه را نشان می دهد، تاکید کرد: به زودی نقشه مشترک راه انرژی ایران و سوریه تدوین و توسط وزیران دو کشور امضا خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین