کد خبر: ۱۴۶۲۷۹
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۲

واردات مخازن CNG از هند و چین متوقف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به توقف واردات مخازن CNG از هند و چین، جزئیات نامه جدید محمد رویانیان رئیس این ستاد به معاون اول رئیس جمهوری را اعلام کرد.

حسین هاشمی امروز با بیان اینکه از سالهای گذشته تاکنون واردات مخازن CNG همواره منجر به خروج ارز از کشور شده است، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون با حمایت دولت چهار کارخانه جدید برای ساخت مخازن CNG در داخل کشور راه اندازی شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به اینکه این چهار کارخانه از استاندارد مجوز راه اندازی خط تولید انبوه مخازن CNG را اخذ کرده اند، تصریح کرد: در مجموع هم اکنون 6 کارخانه در ایران اقدام به ساخت مخازن CNG می کنند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه با توجه به نیاز کشور در شرایط فعلی این کارخانجات با 90 درصد ظرفیت در مدار تولید قرار دارند، اظهار داشت: با فعالیت همزمان این کارخانجات واردات سالانه 800 تا 900 مخزن CNG به حداقل کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود از سال اینده واردات مخازن CNG به داخل کشور به طور کامل متوقف شود، بیان کرد: در سالهای اخیر بخش عمده مخازن CNG از کشورهای چین و هند وارد شده که تا سال اینده واردات این تجهیزات به طور کامل متوقف خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر با مشارکت سازندگان داخلی ایران به فنآوری بومی ساخت مخازن CNG دست یافته است.

هاشمی همچنین در تشریح جزئیات نامه جدید محمد رویانیان رئس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور به معاون اول رئیس جمهوری، گفت: در این نامه ستاد مدیریت سوخت راهکارهای جدیدی به منظور افزایش مشارکت و سرمایه گذایر بخش خصوصی در صنایع CNG کشور مطرح کرده است.

به گزارش مهر،به گفته سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در صورت موافقت با پیشنهادهای مطرح شده در این نامه اقدامات جدیدی به منظور افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی در صنعت CNG ایران انجام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین