کد خبر: ۱۴۶۴۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸

مردان بيشتر از زنان، مستعد ابتلا به بيماري‌هاي پرخطر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منطقه آذربايجان شرقي، دکتر "مجيد كارآموز"، شامگاه يكشنبه، 30 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار كرد: متوسط طول عمر مردان نسبت به زنان کمتر است. متوسط اميد به زندگي در مردان 70 و در زنان 73 سال است.

وي تاکيد كرد: مردان بيشتر در معرض فاکتورهاي محيطي و استرس‌هاي شغلي قرار دارند و اين درحالي است که مردان در مقايسه با زنان به خصوص در گروه‌هاي ميانسال مراجعه کمتري به پزشک دارند.

كارآموز ادامه داد: متاسفانه مردان در مراحل پيشرفته بيماري، به پزشک مراجعه مي‌کنند و کمتر براي تامين سلامت خود هزينه مي‌کنند.

قائم مقام مرکز بهداشت آذربايجان شرقي با يادآوري اين‌که حوادث رانندگي در مردان پنج برابر و اعتياد 10 برابر بيشتر از زنان است، گفت: حوادث ناشي از کار، قتل، ابتلا به اسکيزوفرني و آسم نيز در مردان بيشتر از زنان مشاهده مي‌شود.

کارآموز با تاکيد بر اين‌که مردان جزء گروه‌هاي پرخطر جامعه هستند و بايد موضوع سلامت آنها جدي تلقي شود، گفت: طبق گزارش‌هاي وزارت بهداشت 22.9 مردان دچار اضافه وزن و 11.2 درصد مردان دچار چاقي هستند و 21 درصد آنان روزانه از دخانيات استفاده مي‌کنند، 22.59 درصد داراي کلسترول خون بالا و 24.3 درصد مردان داري فعاليت بدني کم و 17.6 درصد مردان نيز داراي فشار خون بالا هستند.

قائم مقام مرکز بهداشت استان با اشاره به محوريت مردان به عنوان محور اقتصاد خانواده در کشور، گفت: اگر مردان دچار مشکل شوند نه تنها خود، بلکه خانواده و به تبع آن جامعه نيز دچار مشکل خواهد شد.

کارآموز با بيان اين‌که اولويت‌هاي برنامه سلامت مردان در وزارت بهداشت، پيشگيري از بروز سوانح و حوادث شغلي آنهاست، افزود: پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي، عروقي و عوامل خطر ساز همچون ديابت و همچنين اعتياد و سرطان‌ها جزء ساير اولويت‌هاي وزارت بهداشت در هفته ملي سلامت مردان است.

وي، هدف از اجراي برنامه‌هاي هفته سلامت مردان را توسعه سلامت مردان در ابعاد جسماني، اجتماعي، پيشگيري اوليه و تشخيص زود رس و نيز توجه به نيازهاي بهداشتي مردان عنوان کرد و افزود: به پيشنهاد انجمن اورولوژي، سعي داريم با ارائه اطلاعات و آموزش‌هاي لازم، مردان را به لزوم تامين سلامت خود تشويق کنيم.

به گزارش ايسنا، به پيشنهاد انجمن اورولوژي کشور، اول اسفند به عنوان روز سلامت مردان نامگذاري شد. از سال گذشته نيز هفته اول اسفند تحت عنوان سلامت مردان نامگذاري شده است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین