کد خبر: ۱۴۶۵۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۷

11 روز تا انتخابات/ امروز در محافل انتخاباتی چه گذشت؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی یازده روز به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است که مردم روزانه شاهد اتفاق های مختلف انتخاباتی هستند. 

در روز دوشنبه اول اسفند رویدادهای مهم انتخاباتی زیادی در سراسر کشور رخ داد که این موارد تا حدودی موجب داغ تر شدن کارزار انتخابات و جدی شدن رقایت میان گروه های سیاسی حاضر شده است. 

مناظره های انتخاباتی یکی از برنامه های اول اسفند بود. از جمله مهم ترین آنها می توان به مناظره علی مطهری که از مؤسسان جبهه صدای ملت است با مهرداد بذرپاش عضو جبهه متحد اصولگرایان اشاره کرد که در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد اشاره کرد. 

در این مناظره بذرپاش خطاب به مطهری گفت: شما چرا پای استعفایتان نایستادید، خودتان لابی کردید که با استعفایتان موافقت نشود، استعفای شما یک شوی تبلیغاتی بیشتر نبود. 

مطهری نیز در پاسخ به بذرپاش گفت: یکی از اهرم‌هایی که نماینده مجلس می‌تواند از آن برای دفاع از حقوق مردم استفاده کند، استعفا است.

همچنین در مناظره ای دیگر حجت‌الاسلام قاسم روان‌بخش و علیرضا محجوب در دانشگاه علوم قرآنی درباره "مجلس کارآمد، نماینده آرمانگرا" به بحث پرداختند.
در این مناظره محجوب معتقد بود خاتمی و هاشمی روحانی‌اند و نباید علیه آنها حرف زد و حجت الاسلام روانبخش نیز در پاسخ به این اظهار نظر گفت: روحانیت مصونیت نمی‌آورد.

در روزی که بازار مناظره های انتخاباتی داغ بود حسین نجابت عضو جبهه متحد اصولگرایان و حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی دبیر جبهه مردمی اصلاحات نیز در دانشکده علوم دانشگاه‌ تهران مسائل سیاسی روز را بررسی کردند.

در این مناظره نجابت معتقد بود: در این آرایش انتخاباتی طیف معتدل اصلاحات در انتخابات حضور داشته و رقیب جدی اصولگرایان هستند. و فومنی نیز گفت: طیف اصولگرا 7 الی 8 طیف شده‌اند و این یک فرصت برای اصلاحات است.

اما مهم ترین اتفاق انتخاباتی امروز این بود که شورای نگهبان اعلام کرد نتایج قطعی بررسی شکایات و صلاحیت کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را تا پایان امشب به وزارت کشور ابلاغ می‌کند. 

همچنین برگزاری نشست اعلام موجودیت جبهه اتحاد ملی و انسجام اسلامی با حضور سید ابوالحسن نواب، محمد مهدی تسخیری و لاله افتخاری و اعلام لیست 30 نفره برای انتخابات در تهران از جمله تولدهای انتخاباتی یکم اسفند بود. 

بیانیه 5بندی حضرات آیات مهدوی کنی و یزدی درباره انتخابات مجلس نیز از جمله مواردی بود که امروز اعلام شد. 

در بیانیه آیات مهدوی کنی و یزدی دبیران جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: نامزدهای جبهه متحد اصولگرایی به فضل خدا در اندیشه شکل گیری مجلسی صالح، قوی و کارآمد هستند.در این بیانیه دبیران جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تمامی کسانی که زمینه وحدت و همگرایی اصولگرایان را فراهم کردند تا به یک فهرست مشترک تحت عنوان جبهه متحد اصولگرایی برسند تشکر می کند. لذا ما در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فقط از این فهرست حمایت می کنیم و انشالله ایام تبلیغات انتخاباتی نکاتی را در خصوص ویژگی ها و مختصات فهرست جبهه متحد اصولگرایی به سمع مردم عزیز خواهد رساند. 

البته امروز رسانه ملی نیز همچون روزهای گذشته در برنامه های خود ابعاد مختلف انتخابات را بررسی کرد و در آخرین برنامه نیز امشب حجت الاسلام آقاتهرانی و حجت الاسلام کازرونی مراحل مختلف انتخابات را بررسی می کنند.
به گزارش خبرآنلاین،به طور حتم با نزدیک شدن به 12اسفند فضای انتخاباتی کشور داغ تر می شود و مردم شاهد گسترده شدن برنامه های انتخاباتی در سراسر کشور خواهند بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین