کد خبر: ۱۴۶۹۸۶
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۴

ولایتی: ایران، عراق و حزب‌الله محکم در کنار سوریه ایستاده‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت:‌ غربی‌ها به حساس‌ترین نقطه محور مقاومت حمله کردند غافل از اینکه ایران، عراق و حزب‌الله محکم در کنار سوریه ایستاده‌اند.

علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی و مشاور امور بین‌الملل رهبری در دومین همایش نخبگان فرهنگی سپاه با موضوع بیداری اسلامی که برگزار شد، گفت:‌ برای بیداری اسلامی می‌توان دو کلمه مترادف دانست. یکی بازگشت به اسلام و دیگری احیای ارزش‌های اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع سوریه، گفت:‌ آمریکایی‌ها به دنبال این هستند با کمک اعراب مرتجع بیداری اسلامی را منحرف کنند و اقداماتشان در سوریه خلاف عقیده کسانی است که برای احیای اسلام قیام کرده‌اند و این امر که حکومت سوریه ساقط شود محقق نخواهد شد زیرا مسلمانان با دشمنان اسلام همراه نمی‌شوند تا خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی از بین برود.

ولایتی ادامه داد: البته در سوریه اشکالاتی در دولت و نحوه حکومت است که هم دولتش قبول دارد و هم ما و خودشان هم به دنبال اصلاحات هستند. اما بُعد دیگر این است که این تنها دولتی است که از جنگ ۱۹۶۷ تاکنون به عنوان خط مقدم مقابله با اسرائیل ایستاده‌ است و تنها کشوری است که زیر بار قرارداد کمپ دیوید نرفته است.

وی در خصوص علل اقدام غرب در اوضاع سوریه، اظهار داشت: انتقام گرفتن از بیداری اسلامی، حراست از اسرائیل، نجات مرتجعینی که قسمت اعظم نفت در اختیارشان است و تسلط بر اوضاع خاورمیانه با توجه به اینکه هر اتفاقی در خاورمیانه دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد را می‌توان از این علل دانست.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: به این دلایل است که آنها به حساس‌ترین نقطه محور مقاومت حمله کرده‌اند غافل از اینکه ایران، عراق و حزب‌الله محکم در کنار سوریه ایستاده‌اند و شاهدیم که روسیه و چین هم به این سمت آمده‌اند و علتش این است که آنها هم فهمیده‌اند که اوضاع جهان در حال تغییر است.

ولایتی با بیان اینکه امروز ایران قدرت اول منطقه است، اظهار کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران بسیار برجسته است و همه مسلمانانی که از منطقه به ایران می‌آیند امیدشان به این است که ایران به عنوان تیرک خیمه اسلامی پایدار بماند.

به گزارش فارس، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل آنهایی که علیه سوریه تلاش می‌کنند، می‌ایستد و از دولت سوریه حمایت می‌کند ضمن اینکه به دولت سوریه بارها توصیه کرده که اصلاحات موردنیاز را اعمال کند و آنها هم در حد معقولات عمل کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین