کد خبر: ۱۴۷۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۱

دیابتی ها به جای پنیر؛ بادام بخورند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر پایگاه آموزش از راه دور دیابت گفت: بیماران دیابتی برای محدود کردن چربی های اشباع شده و ترانس باید به جای یک قالب پنیر 36 گرمی 12 بادام بخورند.

مرضیه معطری اظهار کرد: برای کنترل دیابت، کربوهیدراتها نقش مهمی دارند اما توجه به دیگر گروه های غذایی نیز مهم است. میزان مجاز چربی مصرفی روزانه بستگی به فاکتورهای بسیاری دارد، اما آنچه که از مقدار چربی نیز مهمتر است نوع آن است زیرا چربی های مفید و سالم و چربی های ناسالم داریم.

وی ادامه داد: برای کاستن خطر بیماری های قلبی در بیماران دیابتی تلاش می شود تا میزان کمتری از چربی های ناسالم خورده شود (چربی های ترانس و اشباع شده) تا قلب با خوردن چربی های سالم( غیر اشباع مونو و غیر اشباع پلی و امگا 3) محافظت شود.

مدیر پایگاه آموزش از راه دور دیابت افزود: بدن کلسترول مورد نیاز خود را می سازد و برای بسیاری از وظایف و اعمال مهم مثل ساختن دیواره سلول ها، برخی هورمون ها و ویتامین ها استفاده می شود. همچنین این ماده در برخی مواد غذایی حیوانی هم یافت می شود. وقتی کلسترول زیاده از حد افزایش یابد، داخل عروق بزرگ خونی رسوب و آنها را باریکتر یا مسدود می کند که به آن آترواسکلروزیس می گویند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،معطری گفت: وراثت، سن و جنس، رژيم غذايي، افزايش وزن و فعاليت بدني از عوامل موثر در افزایش کلسترول خون است. محصولات لبنی پرچرب (شیر تمام چرب یا 2 درصد چربی، خامه، بستنی، پنیر پرچرب)، زرده تخم مرغ، جگر و بخش های گوشتی دیگر و گوشت پر چرب و پوست مرغ و بوقلمون سرشار از کلسترول است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین