کد خبر: ۱۴۷۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۸

كلينتون:از اقدام نيروهايمان در افغانستان شرم‌زده‌ايم

سياست‌هاي ما مشكل‌ساز است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه خبري سي.ان.ان، هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا اعلام كرد: سياست‌هاي ما مشكل‌ساز است و باعث شعله‌ور شدن آتش درگيري در شرايط كنوني افغانستان مي‌شود.

باراك اوباما، رئيس‌جمهوري آمريكا روز پنجشنبه در نامه‌اي به حامد كرزاي، رئيس‌جمهوري افغانستان درباره سوزاندن قرآن توسط نيروهاي آمريكايي در پايگاه هوايي بگرام عذرخواهي كرد و اين اتفاق را يك اشتباه قلمداد كرد.

وزير امور خارجه آمريكا اعلام كرد: در حال حاضر اين اقدام با توجه به شرايط درست بود و ما از اقدام نيروهايمان در افغانستان شرم‌زده هستيم.

دست‌كم چهار نيروي آمريكايي در حملات روزهاي گذشته كه در واكنش به سوزاندن قرآن بود، جان خود را از دست داده‌اند. اين حملات همچنين به زخمي شدن تعداد بسياري از نيروهاي آمريكايي منجر شده است.

وزير امور خارجه آمريكا عنوان داشت: اميدواريم افراد در افغانستان براي آرام كردن اوضاع با يكديگر متحد شوند.

وي افزود: در حال حاضر شرايط تحت كنترل نيست و لازم است خشونت‌ها توقف يابد.

كلينتون همچنين خاطرنشان كرد: تلاش‌هاي ديپلماتيك براي قطع حمايت‌ها از بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه در حال انجام است.

كلينتون در گفت‌وگو با شبكه خبري سي.ان.ان با اشاره به تحولات سوريه گفت: ما همانند كشورهاي ديگر قراردادهاي بسياري داريم اما با اين حال پيام ما به همه حاميان دولت سوريه اين است كه شما نمي‌توانيد به حمايت از رژيمي ادامه دهيد كه به زودي فرو خواهد پاشيد.

با اين حال، وزير امور خارجه آمريكا خاطرنشان كرد: شوراي ملي سوريه همانند جنبش جناح مخالف در ليبي كه به سركوبي رژيم معمر قذافي منجر شد، از انسجام كافي برخوردار نيست.

كلينتون گفت: شوراي ملي سوريه تلاش خود را به نحو احسن به عمل مي‌آورد، اما مشخصا در اين كشور هنوز جناح مخالف متحدي وجود ندارد.

به گزارش ايسنا،وزير خارجه آمريكا در خصوص اظهارات اخيرش در تونس مبني بر اينكه اوباما در انتخابات رياست‌جمهوري پيش‌رو پيروز خواهد شد، گفت: من با توجه به آگاهي از وضعيت كمپين‌هاي انتخاباتي اين مساله را مطرح كردم.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین