کد خبر: ۱۴۷۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۴
دبیرکل حزب اعتدال و توسعه:

قطعاً در انتخابات شرکت می‌کنیم و به افراد فهیم، شجاع و منتقد دولت رأی می‌دهیم

شرط عبور موفقیت‌آمیز از وضعیت کنونی، حاکمیت دیانت و عقلانیت در خانه ملت است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی -  با نزدیک شدن 12 اسفند روز برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه و نماینده ادوار سوم، چهارم، پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی در یک مصاحبه اختصاصی با «آفتاب» مطالبی مشروح بیان کرد.
 
به گزارش آفتاب، پاسخ تعدادی از سؤالات مرتبط با انتخابات به شرح زیر ارائه می‌شود: 

سؤال: آقای دکتر، با توجه به اینکه 16 سال سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی داشتید و در آن مدت به عنوان یک نماینده فعال، عضو و سخنگوی کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق بودید، با این تجربیات در برخی از رسانه‌ها گمانه‌زنی می‌شد که برای مجلس نهم، نامزد شوید، اما اینطور نشد؟ 

پاسخ: همانطور که گفتید این یک گمانه‌زنی بود. من 8 سال پیش بعد از یک دورة طولانی نمایندگی مردم، از این مسئولیت کناره‌‌گیری کردم و دیگر کاندیدا نشدم، هرچند آن زمان هم مثل هر چهار دوره گذشته که همواره مستغرق در الطاف مردم بودم و در تمامی انتخابات‌های گذشته با رأی اول و در همان مرحله راهی مجلس می‌شدم، با مردم صمیمی و پرعاطفه شهرستان رشت خداحافظی کردم و گفتم: «می‌روم تا شاخه‌ای دیگر بروید ...» بنابراین بازگشت من به مجلس از نظرم به هیچ منطقی نیست». 
حالا ترجیح می‌دهم تجارب خودم را در حزب اعتدال و توسعه به جوانان و امیدهای فردای ایران منتقل کنم. 

سؤال: آیا از حزب اعتدال و توسعه کسانی در انتخابات نهم مجلس نامزد شدند؟ 

پاسخ: خیر، جز چند نفری که به صورت مستقل ثبت نام کردند کسی داوطلب حضور در مجلس نشد. 

سؤال: در این صورت، برنامه شما برای انتخابات 12 اسفند چیست؟ 

پاسخ: در ادوار گذشته که از حزب افرادی برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام می‌کردند. همواره حزب در کنار این افراد، شخصیت‌های دیگری را که از منظر مرامنامه حزب شایسته بودند، بدون توجه به پایگاه اصول‌گرایی و یا اصلاح‌طلبی آنها شناسایی می‌کرد. در اکثر حوزه‌ها در سراسر کشور آنها را معرفی و حمایت می‌کرد. اما برای انتخابات مجلس نهم حزب لیستی را اعلام نمی‌کند. 

سؤال: یعنی حزب اعتدال و توسعه در انتخابات 12 اسفند شرکت نمی‌کند؟ 

پاسخ: شرکت در انتخابات ربطی به نامزد شدن یا نشدن اعضای حزب ندارد. انتخابات یک ابزار برای اعمال اراده ملی است.
از این حق همواره باید استفاده کرد. هرچند عدم کاندیداتوری اعضای حزب به ویژه اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه را می‌توان نوعی اعلام تکدّر از مضیق بودن فضای سیاسی برای حضور همه جریان‌‌های سیاسی و قانونی در عرصه انتخابات تلقی کرد. ولی اینها دلیلی برای عدم شرکت در انتخابات نیست. آنهم در این شرایط که قدرت‌های بزرگ برای تحمیل نظرشان پس از تحریم‌های اقتصادی منتظر بهره‌برداری سیاسی و تبلیغاتی از یک مشارکت ضعیف در انتخابات ایران هستند. بنابراین نه تنها برای افراد متدین و وفادار به نظام، شرکت در انتخابات به مثابه یک فریضه اسلامی محسوب می‌شود، بلکه برای هر ایرانی فهیم و آزاداندیش نیز شرکت در انتخابات متضمن امنیت ملی است و منطقی است که در آن شرکت کند. اینها مقدمه‌ای بودند تا نتیجه‌گیری کنم، برای حزب اعتدال و توسعه که بینانگذاران آن از فرزندان این نظام هستند و سابقه سال‌ها خدمت به مردم را در کارنامه خود دارند شرکت در انتخابات از یک سو، همراهی با مردم در حرکت تکاملی انقلاب اسلامی است و از سوی دیگر یک فرصت برای ابراز نظر سیاسی. 

سؤال: گفتید ابراز نظر سیاسی؟ چگونه؟ 

پاسخ: هرچند دایره انتخاب محدود است ولی در بین نامزدهای موجود می‌توان به طور نسبی شایسته گزینی کرد. از این رو حزب اعتدال و توسعه قطعاً در انتخابات 12 اسفند شرکت می‌کند و به شخصیت‌های فهیم، شجاع و منتقد دولت رأی می‌دهد. به این ترتیب نظر سیاسی خود را در انتقاد به دولت فعلی ابراز می‌دارد. اساساً حزب اعتدال و توسعه اعتقاد دارد که شرط عبور موفقیت‌آمیز کشور از وضعیت کنونی، حاکمیتِ دیانت و عقلانیت در خانه ملت است. از این رو برای تشکیل چنین مجلسی تلاش خواهد کرد. 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین