کد خبر: ۱۴۷۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۳

واردكنندگان خودرو قيمت ها را افزايش دادند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: شركت‌هاي وارد‌كننده‌ خودرو پس از تك‌ نرخي ‌شدن ارز به جاي كاهش قيمت‌ها، دست به افزايش قيمت زده‌اند.

حسين اردوخاني اظهار كرد: در چند ماه اخير به دنبال نوسانات شديد نرخ ارز، شركت‌هاي وارد‌كننده‌ خودرو علي‌رغم واردات محصولات با ارز دولتي، به‌طور غيرقانوني نسبت به افزايش قيمت اقدام كرده‌اند.

وي با بيان اين‌كه از حدود يك ماه و نيم پيش به دنبال تك ‌نرخي شدن ارز انتظار مي‌رفت كه قيمت‌هاي كاذب خودروهاي وارداتي شكسته شده و شاهد روند نزولي قيمت‌ها باشيم، خاطرنشان كرد: با اين حال برخلاف انتظار، شركت‌هاي وارد‌كننده باز هم بر تنور گراني دميدند؛ به‌گونه‌اي كه در چند هفته‌ اخير باز هم شاهد رشد قيمت‌ها بوده‌ايم.

رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: به عنوان مثال در چند هفته‌ اخير قيمت پرادو از 125 ميليون تومان به 160 ميليون افزايش يافته است. هيونداي IX55 نيز از 80 ميليون به 98 ميليون تومان رسيده است.

وي با بيان اين‌كه شركتهاي وارد‌كننده به ‌طور مرئي و نامرئي در افزايش قيمت محصولات نقش دارند، تصريح كرد: واردكنندگان به جاي عرضه محصولات در نمايندگي‌هاي فروش، خودروهاي وارداتي را به افراد غير متخصص و فاقد پروانه كسب در حوزه‌ فروش خودرو عرضه مي‌كنند. در واقع اين شركت‌ها به‌طور غير مستقيم و با ارائه‌ محصول به واسطه‌ها، به رشد قيمت‌ها دامن مي‌زنند.

رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار كرد: اعضاي اين اتحاديه هيچ نقشي در قيمت‌گذاري محصولات نداشته و آن را به نرخ اعلامي شركت‌هاي وارد‌كننده خودرو مي‌فروشند.

به گزارش ايسنا، پيش از اين در زمان تك نرخي شدن ارز، رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اعلام كرده بود كه با توجه به تك نرخي شدن و تثبيت قيمت ارز، قيمت خودرو‌هاي وارداتي نيز حداقل 10 درصد بايد كاهش يابد.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین