کد خبر: ۱۴۸۳۲۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴

زمان اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه انرژي

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: مرحله دوم هدفمندی یارانه های انرژی تابستان سال 91 اجرایی خواهد شد.

خوش خلق در نشست با مدیران شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: بعد از هدفمندی یارانه ها به طور متوسط در کشور از لحاظ مصرف حدود 10 درصد صرفه جویی انرژی داشتیم که امیدواریم با شروع مرحله جدید هدفمندی یارانه ها همکاری بین مردم و صنعت برق ادامه یابد و در راستای حفظ منافع ملی قدمهای ارزنده ای برداشته شود.

وی در خصوص تعرفه های برق در استان هرمزگان تصریح کرد : با توجه به اینکه هرمزگان استان گرمسیری است از تعرفه گرمسیری یک برخوردار است.

خوش خلق افزود: در سه سال گذشته خوشبختانه با همکاری صنعت برق و صنایع پیک مصرف حدود دو هزار مگاوات کاهش یافت.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در ادامه ارتقای کیفیت خدمات، جلب رضایت مردم و کاهش قیمت تمام شده را از مهمترین سیاستهای کلان صنعت برق عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به کاهش تلفات به میزان تقریبا 1.5 درصد اظهار داشت: دستیابی به این میزان کاهش در سه سال گذشته پیشرفت قابل توجهی است که منافع بسیار خوبی را داشته و دستاورد ارزنده ای برای صنعت برق است.

وی کاهش پیک دو هزار مگاواتی با همکاری صنایع و صنعت برق و اجرایی کردن مرحله نخست هدفمند سازی یارانه ها و عبور از پیک تابستان در سال جاری را از مهمترین دستاوردهای کلان صنعت برق دانست.

وی به اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اجرای این مرحله در فصل گرمای هرمزگان اتفاق می افتد، لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا مردم نهایت دقت را در صرفه جویی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به افتخارات کسب شده توسط این شرکت در سال جاری گفت: کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی، دریافت گواهینامه سازمان یادگیرنده در جایزه ملی منابع انسانی، پذیرش دو مقاله در کنفرانس بین المللی توزیع برق سیرد آلمان، کسب رتبه نخست ارائه بیشترین مقاله به کنفرانس بین المللی برق و موفقیت واحدهای روابط عمومی و آمار بخشی از افتخارات توزیع برق استان در سالجاری است.

محمد صادق وجدانی با مقایسه به میزان رشد احداث تاسیسات استان با متوسط کشور طی 10 سال اخیر اظهار داشت: میزان احداث شبکه فشار ضعیف در استان سه درصد و متوسط کشور 3.6 درصد رشد را نشان می دهد، همچنین رشد ظرفیت ترانسفورماتورها نیز در استان هفت درصد و در کشور 6.3 درصد است که در کاهش تلفات نقش موثری دارند.

وجدانی اضافه کرد: تعداد مشترکان برق استان هم اکنون 484 هزار مشترک است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تصریح کرد: تلفات انرژی نیز دو درصد کاهش یافته است. از سال 82 تا کنون نیز 295 روستا برق دار شده و به هزار و 622 روستا افزایش یافته است.

به گزارش مهر،وی به برق رسانی به پروژه های مسکن مهر استان اشاره کرد و افزود: این شرکت تاکنون 12 هزار واحد مسکن مهر را با اعتبار 140 میلیارد ریال برق دار کرده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین