کد خبر: ۱۴۸۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۱

مجمع هنرمندان خراسان از عوامل "تهران 1500" قدردانی کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجمع هنرمندان خراسان در تالار ایوان شمس تهران از عوامل نخستین فیلم سینمایی انیمیشن "تهران 1500" قدردانی کردند.

این مراسم که با حضور گسترده شخصیت‌ها و هنرمندان خراسانی مقیم تهران، مدیران نظام بانکی کشور ازجمله دکتر جلال رسول‌اف مدیرعامل بانک تات، دکتر غلامرضا مصطفی‌پور مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حسین دشتی مدیر روابط‌عمومی بانک ملی ایران، مروجی قائم مقام مدیرعامل موسسه عسگریه (طوس بانک آینده)، مهندس توسلی عضو هیات مدیره بانک سرمایه، علی جهانی مدیر روابط عمومی بانک پارسیان، دربانیان مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین، معادی مدیر سرمایه گذاری بانک توسعه تعاون، علی مستشار مدیر روابط عمومی سازمان بورس واوراق بهادار تهران، دکتر یونس شکرخواه استاد روزنامه نگاری و جمعی از اصحاب هنر و رسانه با مجری‌گری فرشید فهیم هنرمند نام‌آشنای کشورمان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، یمینی مدیرعامل مجمع هنرمندان خراسان انگیزه این مجمع از دعوت از مدیران نهادهای اقتصادی و بانکی برای حضور در این مراسم و تماشای فیلم تهران 1500 را بسترسازی برای تبیین و ترسیم نسبتی صحیح و ضابطه‌مند میان حوزه اقتصاد و عرصه فرهنگ و هنر به ویژه سینما که وجه صنعتی آن در گذشته مورد توجه قرار نگرفته است دانست و گفت: در صورتی که این دو حوزه بتوانند تعامل صحیح و سازنده‌ای برقرار نمایند، نه تنها فرهنگ از مظلومیت فاصله خواهد گرفت، بلکه اقتصاد کشور نیز شأن و اعتبار فرهنگی افزون‌تری خواهد شد.

بهرام عظیمی کارگردان این فیلم انیمیشن نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی با اشاره به این که مخاطب "تهران 1500" تمام کسانی هستند که پیکان برایشان خاطره‌انگیز است، با اظهار نگرانی از عدم حمایت‌های لازم از این فیلم در زمان اکران، از طرف خود و تهیه کنندگان فیلم اعلام کرد در اکران تهران 1500 به سود نمی‌اندیشند و اگر تنها سرمایه‌ای که هزینه تولید این فیلم شده است از گیشه برگردد، گروه سازندگان، تولید این نوع انیمیشن سینمایی را ادامه خواهند داد و قسمت‌های بعدی آن را خواهند ساخت.

محمدرضا شریفی‌نیا که شخصیت‌اش در این فیلم، بینندگان را به یاد حاجی در فیلم دنیا می‌انداخت، با اشاره به حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: توقع من این بود که هیات داوران جوایز متعددی به عوامل فیلم تهران 1500 بدهند. اما آنها گفتند چون این فیلم تجربه اول سینمای کشور است، ما نمی توانیم آن را داوری کنیم!

در بخش دیگری از این مراسم، لوح سپاس و هدایایی از طرف موسسه فرهنگی محسن (رسول‌اف) و مجمع هنرمندان خراسان به عبدالحسین و محمد ابولحسنی تهیه‌کنندگان، محمدرضا شریفی‌نیا یکی از بازیگران، بهرام عظیمی کارگردان و سید هادی منبتی مدیر پروژه فیلم انیمیشن "تهران 1500" اهدا شد.

همچنین مجمع هنرمندان خراسان با اهداء لوح یادبود، یاد و خاطره امیر قویدل مدیرعامل پیشین این مجمع و سیدابراهیم اصغرزاده هنرمند متعهد خراسانی و محسن رسول اف عکاس و کاریکاتوریست کشورمان که در سانحه هوایی درگذشت را گرامی داشتند.

پس از آن، فرامرز زرگری‌نژاد هنرمند صاحب‌نام عرصه موسیقی کشورمان با اجرای سه قطعه زیبا و دوست‌داشتنی، احساسات حاضران را در سالن را برانگیخت.

به گزارش مهر، در خاتمه مراسم نیز فیلم سینمایی "تهران 1500" به نمایش در آمد. مجمع هنرمندان خراسان، در سال 1380 به همت تعدادی از هنرمندان پیشکسوت با هدف همگرایی، همکاری و همبستگی هنرمندان، شعرا، نویسندگان، روزنامه نگاران و اصحاب فرهنگ و هر خراسانی در تهران تشکیل شده‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین