کد خبر: ۱۴۸۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۶

اسامی برخی کالاهای لوکس وارداتی ممنوعه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گفته رییس مجمع عالی واردکنندگان ایران ۴۰۰ ردیف تعرفه کالاهای لوکس که واردات آن‌ها ممنوع اعلام شده شامل کالاهایی مانند انواع مبلمان، لوس‌تر، مجسمه و محصولاتی از قبیل انواع کنسرو، مربا و شکلات است.

محمدحسین برخوردار در مورد ۴۰۰ ردیف کالای لوکس که واردات آن‌ها ممنوع شده اما لیست آن‌ها هنوز منتشر نشده است، گفت: ‌ کالاهای لوکس به آن کالاهایی اطلاق می‌شود که مانند مبلمان، لوس‌تر و مجسمه در ایران تولید می‌شوند و واردات آن‌ها واجب نیست. و بهتر است در این موقعیت ارزی آن‌ها را وارد نکنیم.

وی انواع شکلات، کنسرو و مربا را هم جزو گروه کالاهای وارداتی ممنوعه ذکر و افزود: در این وضعیت شاید صلاح باشد که ارز خود را صرف واردات کالاهای اساسی، مواد غذایی و مواد اولیه کارخانه‌ها کنیم.

برخوردار با بیان این‌که هنوز لیست کامل این محصولات وارداتی ممنوعه به دست او نرسیده است اظهار کرد: این گروه کالا‌ها‌‌ همان کالاهایی هستند که واردات آن‌ها محدود بوده است.

به گزارش ایسنا،وی در پایان خاطرنشان کرد: ‌ما اعتقاد داریم در شرایطی عادی ورود این نوع کالاهای لوکس بلامانع است و می‌توان از طریق ارز صادراتی واردات آن‌ها را انجام داد. اما در شرایط فعلی بهتر است که این نوع کالا‌ها وارد نشوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین