کد خبر: ۱۴۹۰۵۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵

انتقال اتفاقات فوتبال ایران به فیفا توسط آل‌خلیفه/ خطر تعلیق در کمین!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: "شیخ سلمان بن ابراهیم بن احمد آل خلیفه" نامی آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی است. او که ریاست فدراسیون فوتبال بحرین را برعهده دارد و در فوتبال آسیا و حتی فیفا دارای نفوذ است، هیچ وقت ارتباطی حسنه با فدراسیون فوتبال ایران نداشته است.

مسئولان فدراسیون فوتبال ایران طی سالیان اخیر همیشه گزینه "محمد بن همام" را ارجح به شیخ سلمان دانسته و به این مدیر فوتبال بحرینی پشت کرده‌اند. حالا فرصت برای شیخ سلمان فراهم است تا قدرت خود را به فوتبال ایران نشان دهد به ویژه امروز که اگر فوتبال ایران تعلیق شود و از دور مسابقات انتخابی جام جهانی کنار رود، بحرین جای این تیم را در مرحله چهارم رقابت‌ها خواهند کرد.

با این شرایط شاید هر شخص دیگری جای شیخ سلمان بود تمامی اتفاقاتی که در فوتبال ایران رخ داده و نشان دهنده دخالت غیر فوتبالی ها در امور مربوط به اداره این فدراسیون است را به فدراسیون بین المللی فوتبال مخابره می‌کرد. او این روزها جدی‌تر از گذشته وقایع و اتفاقات فوتبال ایران را به اطلاع فیفا می‌رساند و اگر دخالت دولت و سازمان و نهادی دیگر در امور فدراسیون ایران محرز شود، خیلی راحت و بدون اطلاع مهر تعلیق را بر فعالیت‌های فوتبال ایران می‌زنند.

تعلیق فوتبال یک کشور و رفع آن کار یک یا دو روز نیست و پروسه‌ای زمان بر است که کوچکترین زیان آن در حال حاضر برای فوتبال ایران از دست دادن فرصت حضور در جام جهانی است.

فوتبال ایران که پنج سال پیش خیلی راحت طعم تلخ تعلیق را چشیده و ماه‌ها با کمیته انتقالی اداره شده است، این بار هم در خطر تعلیق است. بدون شک بروز این مشکل فوتبال ایران را در رده فدراسیونهایی چون نیجریه قرار می‌دهد که بارها تعلیق شده و دخالت در امور مربوط به اداره فوتبال‌شان ظاهرا امری عادی است!

علی کفاشیان که با رای اعضای مجمع به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد با نامه های متعدد سازمان بازرسی کل کشور و سپس شکایت این سازمان، امروز دوشنبه به دادسرای کارکنان دولت رفت تا پیرامون حضورش در فدراسیون به عنوان یک فرد بازنشسته پاسخگو باشد.

به گزارش مهر، این در حالی است که سایت فدراسیون بین المللی فوتبال - فیفا - روز یکشنبه نام کفاشیان و آیت اللهی را به عنوان مسئولان جدید فوتبال ایران درج و به نوعی انتخابات جدید فدراسیون فوتبال کشورمان را مورد تایید قرار داد و هر چه فشارها به کفاشیان بیشتر شود، خطر تعلیق فوتبال ایران نزدیکتر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین