کد خبر: ۱۴۹۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰

آیت‌الله امامی‌کاشانی: قدرت‌های عرب به خدا و اسلام و هیچ چیز دیگری اعتقاد ندارند

علمای فرانسه معتقند انجيل چيزی ندارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: متاسفانه دنیای امروز در شرایطی قرار گرفته است که این شرایط تاسف آور شده است.

وی افزود: قدرت‌های عرب که مسلمان نیستند و به خدا و دین اسلام و هیچ چیز دیگری اعتقاد ندارند، به همراه ارتدوکس‌ها و کاتولیک‌ها، پروتستان‌ها برای اداره کردن جهان توسط یهودیت آمده‌اند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه با اشاراه به صحبت‌های پرفسور فرانسوی در رابطه با اسلام تصریح کرد: علمای فرانسه معتقند که انجیل چیزی ندارد و اگر مسلمانان حرکت کنند و اسلام را به خوبی در سراسر جهان گسترش دهند جهان را تحت شعاع قرار خواهند داد.

وی در ادامه با درود فرستادن به مردم افغانستان گفت: مسلمانان باید به مردم افغانستان به دلیل عکس العمل‌هایی که در رابطه با سوزاندن قرآن در یکی از اردوگاههای نظامی آمریکایی‌ها، از خود نشان دادند درود بفرستند.

امامی کاشانی تصریح کرد: نظامیان آمریکا برای این که افکار دنیا را از این اقدام توهین آمیز دور کنند، سرباز خود را به خانه یک افغانی می‌فرستند تا ۱۶ نفراز اعضای این خانواده را به شهادت برساند، تا از این طریق افکار عمومی مسلمان جهان را به این سمت سوق دهند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، حرکت مردم بحرین را همچون حرکت انقلابی مردم مصر، تونس، الجزایر و دیگر کشورهای عربی برشمرد و تصریح کرد: حرکت مردم بحرین حرکت اسلامی است، چرا که آنان در میادین نماز می‌خوانند و پس از آن شعار می‌دهند.

وی افزود: حرکت در بحرین یک حرکت بیداری است و به دلیل انحرافات سیاست‌های قدرتمندان کشور خود است.

امامی کاشانی گفت: قدرتمندان عربستانی حرکت مردم بحرین را علیه اعراب بر می‌شمارند و معتقدند که حرکت مردم بحرین بر خلاف اسلام و قرآن است.

خطیب این هفته نماز جمعه در ادامه گفت: قدرتمندان اعراب حرکت مردم را علیه اسلام و قران می‌دانند، اما مشخص نکرده‌اند کدام اسلام اسلام ناب محمدی یا اسلام آمریکایی، این چه اسلامی است که مردم را علیه آن می‌کشند و در رابطه با کشته شدن مردم فلسطین، غزه، لبنان و سوزاندن قران در کشور مسلمان سکوت می‌کنند. این دین شماست و این هم حکومت شما است.

وی در ادامه افزود: قدرت‌های اعراب به راحتی به مسیحیت اتهام می‌زنند، آیا این‌ها و حکومت و پیروان و اصحاب و سربازان آنان چیزی جز صهیونیست نیستند و چیزی بجز آن ندارند.

خطیب نماز جمعه به سالگرد ارتحال فرزند امام راحل اشاره کرد و گفت: برای ایشان و پدر بزرگوارشان از خداوند متعال علو درجات و مقامات را طلب می‌کنیم.

امامی کاشانی در خبطه‌ اول نماز جمعه گفت: بحث احوال ریشه قرآنی دارد و در روایت هم حسن حال و حسن احوال این است که سعی شود حال انسان‌ها بهترین حال باشد.

وی در ادامه بیان کرد: عرفا حسن حال زمانی رخ می‌دهد که حال نیکو بر قلب انسان خطور کند.

امامی کاشانی در ادامه تصریح کرد: قلب انسان اگر باز باشد حال نیکو بر قلبش خطور می‌کند بدون آنکه چیزی را کسب کند.

خطیب نماز جمعه خاطرنشان کرد: البته در سال جدید خورشید در برج حمل قرار می‌‌گیرد و این بدان معنا است که یک سال خورشید دور کامل خود را زده است و انسان‌ها باید از این فرصت استفاده کند تا بهترین احوال و بهترین نشاط‌ها را در سال جدید بدست آورد.

امامی کاشانی در ا دامه با اشاره به روایتی از حضرت موسی (ع) بیان کرد: نزد خداوند آن کسی که نسبت به خدا حسن ظن داشته باشد محبوب‌تر است.

وی در جای دیگر از سخنرانی خود در خطبه‌های نماز جمعه گفت: انسان‌ها و جوانان که افسرده هستند همیشه در حال فرار از خستگی هستند، که متاسفانه در این فرار برخی از آنان گرفتار مواد مخدر و مواد افیونی می‌شوند که در گرفتار شدن در این گرداب هولناک به شقوط و انحرافی کشانده می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین