آفتابنیوز : آفتاب: شهريار طاهرپور گفت: تصميم شوراي حمايت از حقوق مصرف كنندگان و توليدكنندگان در مورد افزايش قيمت برخي از خودروها و تعيين قيمت برخي در حاشيه بازار، براي رقابتي شدن بازار با خودروهاي وارداتي است.
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس در مورد تصميم شوراي حمايت از حقوق مصرف كنندگان و توليدكنندگان براي تقسيم خودروهاي توليدي به دو گروه لوكس و اقتصادي و تعيين قيمت خودروهاي لوكس در حاشيه بازار، گفت: ظاهرا در اين تصميم مرز بين خودروهاي لوكس و غيرلوكس مشخص نشده است، اما اگر آن طور كه كارشناسان معتقدند اين مرز مربوط به خودروهاي 35 ميليون به بالا باشد، بايد بگويم كه خودروهاي لوكس پنج شش مدل بيشتر نخواهند بود.
وي با بيان اينكه چنين اقدامي در قيمتگذاري خودروهاي اقتصادي توسط شوراي حمايت تاثيري نخواهد گذاشت، گفت: با اين روش قيمت خودروهايي كه مردم معمولي و عادي متقاضي آنها هستند خيلي افزايش پيدا نميكند و به اين ترتيب شوراي حمايت به وظيفه خود در حمايت از حقوق مصرفكنندگان عمل كرده است.
وي با بيان اينكه تصميم شوراي حمايت تصميم مناسبي بوده است، اظهار كرد: بايد منتظر باشيم و ببينيم قيمتها در نهايت چقدر افزايش پيدا خواهد كرد، اما چيزي كه مسلم است اين است كه افزايش قيمت خودروهاي لوكس در جهت رقابت آنها با خودروهاي وارداتي است، به اين ترتيب وضعيت مالي خودروسازان هم بهتر خواهد شد.
نماينده مردم تويسركان با رد گراني خودرو در كشور، اظهار كرد: گراني كه خودروسازي ما دچار آن است، بيشتر به دليل حضور واسطهها در بازار خودرو است كه هم در فروش و هم در فراهم كردن قطعه دست دارند و موجب افزايش قيمت شدهاند.
به گزارش ايسنا،وي در پاسخ به اين سوال كه وجود بازار رقابتي ميتواند چه تاثيري بر مديريت قيمت خودروها در بازار داشته باشد، گفت: آنچه كه در مورد افزايش قيمت خودروها بايد مورد توجه قرار بگيرد، افزايش قيمت ارز است. تاكيد ما اين است كه وقتي بودجه با ارز هزار و 226 تومان بسته ميشود تعرفه واردات خودرو هم بايد كاهش پيدا كند، هر چند كه در عمل چيزي كه توليدكنندگان براي ارز ميپردازند مخلوطي از هزار و 226 تومان و 1900 تومان يعني قيمت ارز در بازار آزاد است به همين دليل اميدواريم بتوانيم تعرفه واردات را در سال جاري كاهش دهيم، هر چند كه احتمال آن بعيد به نظر ميرسد.