کد خبر: ۱۴۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۴ - ۱۳:۲۷

ماجرای تعطیلات مجلس ادامه دارد

آفتاب‌‌نیوز : نماینده لاهیجان طی تذکر آیین نامه ای به مصاحبه عضو فراکسیون اصولگرایان که گفته بود:« هیچ طرحی در مجلس هفتم برای کاهش تعطیلات رای نخواهد آورد و چون نمایندگان مجلس هفتم خواهان تعطیلات هستند گفت: طبق آیین نامه داخلی تعطیلات تابستانی مجلس در هر سال 30 روز است که این 30 روز با عدد و شمارش روزها قابل بررسی است. بعد از هر سه هفته کاری نمایندگان در مجلس نیز یک هفته نمایندگان به وظیفه نظارتی و حضور در حوز ه انتخابیه می روند که نباید اسم آن را تعطیلات گذاشت. 

ندیمی افزود: نمایندگان در این یک هفته تعطیلات به امر نظارتی می پردازند اما سخنگوی هیات رییسه اسمش را می گذارد تعطیلات. به همین دلیل پیشنهاد می کنم یک هفته تعطیلات نمایندگان پس از سه هفته کاری عملکرد نظارتی مجلس نامگذاری شود. 

عضو فراکسیون اقلیت تصریح کرد: مدت تعطیلات بسیاری از نمایندگان در حوزه های انتخابیه خود و یا تهران بودند و به مشکلات مردم رسیدگی می کردند اما برخی دوستان به نوعی مصاحبه می کنند که انگار ما خوش گذرانی رفتیم و عنوان می کنند نمایندگان موافق نیستند تعطیلات کم شود. 

نماینده لاهیجان خطاب به رئیس مجلس افزود: برخی همکاران ما چه حق دارند شان مجلس را مخدوش می کنند.
 
غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: هایت رئیسه به وظایف خودش عمل کرده برخی همکاران کم لطفی و افراط می کنند این انتقادات نابجاست وی اظهار داشت: تعطیلی به معنای تعطیل بودن جلسات علنی مجلس است وگرنه نمایندگان تعطیل نیستند. از آن یک نماینده ای هم که در بیان نظرات خود افراط می کند می خواهیم نظرات خود را تعدیل کند. 

رئیس مجلس هفتم افزود: کسی اگر تصور می کند نمایندگان باید دائم کار کنند و اصلا استراحت نکنند تا نماینده خوبی باشد باید بداند اشتباه است و آن نماینده، نماینده خوبی نیست چون نمی تواند خوب کار کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین