کد خبر: ۱۵۰۵۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰

صالحی: ایران آماده کمک به توافق دمشق و کوفي عنان است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان با فیصل مقداد، فرستاده ویژه ريیس‌جمهور سوریه و قائم مقام وزارت خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار فیصل مقداد با ارائه گزارشی جامع از آخرین وضعیت کشورش در ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی، شرایط موجود را با توجه به اهتمام ویژه دولت سوریه به پیشبرد روند اصلاحات و پیگیری گفت‌وگوهای ملی مناسب ارزیابی كرد.

وي هم‌چنین از مساعدت‌ها و کمک‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران به ملت و دولت سوریه تقدیر و تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با تاکید بر حمایت همه جانبه از کشور دوست و برادر سوریه، ضرورت گذار از مرحله امنیتی و پیشبرد روند اصلاحات و اهتمام نسبت به مطالبات مردم در فرآیند شکل‌دهی به گفت‌وگوهای ملی را متذکر شد.

وي آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به دولت و ملت سوریه با هدف عبور از شرایط سخت و مشکلات به‌وجود آمده به‌ویژه آغاز دوره بازسازی مناطق آسیب دیده اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، صالحی هم‌چنین ضمن تاکید مجدد بر راهکار سیاسی در وضعیت کنونی سوریه، طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌يی را به‌ویژه در راستای طرح ماموریت کوفی عنان به پرهیز از هرگونه اقدام شتابزده و مداخله‌جویانه و یک‌جانبه‌گرایی فراخواند و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به فرآیند سیاسی شکل گرفته در راستای توافق حاصله میان دمشق و کوفی عنان اعلام كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین