کد خبر: ۱۵۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۴ - ۰۹:۴۱

ترور روزنامه نگار زن سرشناس لبنان

آفتاب‌‌نیوز : مقام‌هاي سياسي لبنان ضمن محكوم كردن اين اقدام تروريستي براي آگاهي از وضعيت و اطمينان از سلامت شدياق در بيمارستان محل نگهداري وي حضور يافتند.

اين مقام‌ها همچنين دستورات لازم براي تحقيقات و شناسايي عاملان‌اين اقدام تروريستي را صادر كردند.

رييس جمهوري لبنان از كادر پزشكي خواست تاهمه كوشش خود را براي بهبودي شدياق به كار گيرد.

فواد سنيوره نيز با بازديد ازمحل انفجار در منطقه‌القدير در بندر جونيه اقدام ياد شده را محكوم كرد. 

شدياق در پي انفجار، ابتدا براي درمان موقت به بيمارستان سيده لبنان و سپس براي ادامه درمان و عمل جراحي به بيمارستان مجهز "اوتالديو" در منطقه مسيحي‌نشين اشرفيه در شرق بيروت انتقال يافت.

براساس آخرين گزارشها، شدياق از ناحيه چپ بدن خود دچار جراحت‌هاي شديد شده اما وضعيت وي بعد از چند عمل جراحي باثبات است. احتمال دارد دست و پای چپ وی قطع شود.

در پي‌اين انفجار، نيروهاي امنيتي لبنان با محاصره محل ياد شده تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كردند.

برخي منابع درباره شدت انفجار گفتند كه نيم كيلو مواد منفجره در زير صندلي خودروي شدياق از نوع "رنجرور" كار گذاشته شده بود كه قدرت انفجاري آن معادل ‪ ۱۰‬كيلو ماده "تي.ان.تي" بوده‌است.

به گفته شاهدان، قطعات خودروي منفجر شده تا فاصله ‪ ۵۰‬متري پرت شد اما خسارات اندكي به ساختمان‌هاي اطراف محل حادثه وارد شد.

شدياق ‪ ۴۵‬ساله كه ‪ ۱۵‬سال سابقه خبري و اطلاع رساني دارد فعاليت خود را از راديو "صداي لبنان" آغاز كرد و بعد از پنج سال به "ال.بي.سي" رفت.

وي سه بار در هفته اقدام به اجراي يك برنامه سياسي در تلويزيون "ال.بي.سي" مي‌كند و در حمايت از روزنامه نگاران و پيگيري اهداف آنها از جمله "سمير قصير" روزنامه نگار و تحليلگر لبناني روزنامه "النهار" و نيز "جورج حاوي" دبيركل پيشين حزب كمونيست لبنان فعال بود.  
 
شدياق بر لزوم خروج نيروهاي بيگانه از لبنان تاكيد داشت و سوالاتي اساسي را درخصوص مسايل داخلي و خارجي مربوط به لبنان مطرح مي‌كرد. 

اين سيزدهمين بمبي است كه پس از حادثه ترور رفيق حريري نخست وزير سابق لبنان در بيروت منفجر مي‌شود.
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین