کد خبر: ۱۵۱۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۹

عجیب ترین تخم مرغ های جهان در ایران+عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این مرغ در روستای چمكبود شهرستان آبدانان در یك پدیده عجیب و نادر تخم هایی با اشكال و اندازه های متفاوت می گذارد.

'ناهید عزیزی' صاحب این مرغ می گوید: بیش از یكسال و نیم است كه از این مرغ طلایی مواظبت می كنم و تا كنون هیچگونه عمل غیرطبیعی مشاهده نكرده ام اما از یكماه پیش تا كنون، این مرغ روزانه یك عدد تخم مرغ در ابعاد و اوزان مختلف با اشكال، گرد، مستطیل، هلالی، بیضی وشیاردار می گذارد و با این رخداد نادر تعجب همه روستاییان را بر انگیخته است.

به گفته وی، تخم های این مرغ علاوه بر اندازه های مختلف، بدون زرده نیز هستند. وی تمام حركات و نوع تغذیه این مرغ خانگی را عادی اعلام كرد.

به گفته مسوول اداره دامپزشكی شهرستان آبدانان، این مرغ دچار یك نوع عارضه اختلالی بنام مریضی تخمدانی شده كه با توجه به نادر بودن، غیرقابل درمان است.

دكتر 'اسد درویشی' در گفتگو با ایرنا افزود: تخم های این مرغ با توجه به احتمال مسموم بودن، غیر قابل استفاده برای انسان است.

به گزارش مشرق،لازم به یاد آوری است كه این پدیده بی سابقه، باعث شده است كه عده زیادی از مردم شهر و روستا به خانه صاحب این مرغ مراجعه و از این تخم مرغ ها كه در یك سبد بزرگ جمع آوری شده است، دیدن كنند.

{$old_album_151510}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین