کد خبر: ۱۵۱۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۹

اذعان شاه‌عربستان به‌ فسادمالی شاهزادگان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عبد الله بن عبد العزیز، پادشاه ۹۰ ساله عربستان سعودی روز گذشته در سخنانی که برای مردم این کشور ایراد کرد، به ظاهر و برای تحریف افکار عمومی عربستان به فساد خاندان حاکم اذعان کرد.

اعتراف پادشاه عربستان به فساد شاهزادگان و امرای سعودی درحالی صورت می‌گیرد که موج اعتراض‌های مردمی نسبت به اوضاع اسفبار اقتصادی و اجتماعی حاکم بر این کشور صرف نظر از مناطق شرقی شیعه‌نشین عربستان مناطق شمالی را نیز فراگرفته است.

شاه عربستان درحالی به سوء استفاده‌های مالی شاهزادگان و امرای سعودی و حاکمیت آن‌ها بر بازارهای مالی سخن می‌گفت که گویی به تازگی متوجه این موضوع و فقر و بدبختی حاکم بر مردم یکی از ثروتمند‌ترین کشورهای جهان عرب شده است.

وی در ادامه با مظلوم‌نمایی ادامه داد که آن‌ها موجب زیان دیدن مردم عربستان و برباد رفتن درآمد‌ها و ذخایر آن‌ها شده‌اند و او با وجود تمام تذکرات و هشدارهای داده شده به آن‌ها همچنان به فسادشان ادامه می‌دهند.

فارس به نقل از پایگاه خبری التغییر،براساس آمارهای رسمی از ۲۷ میلیون نفر جمعیت ساکن عربستان سعودی که ۸ میلیون آن‌ها را خارجیان مقیم عربستان تشکیل می‌دهند، ۲۲ درصد زیر خط فقر مطلق، ۵۵ درصد به نحوی درگیر فقر و کمبود درآمد، ۸۰ درصد بدون خانه شخصی و مستاجر و ۱۲ درصد بیکار هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین