کد خبر: ۱۵۳۰۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲

سفیر ایران در لبنان: احمدی نژاد عادت ندارد به دیگران توهین کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست وزیر لبنان می گوید: لبنان به همكاری های دوجانبه خود با ایران به رغم وجود تحریم های غربی علیه تهران، همچنان ادامه خواهد داد.

روزنامه النهار با اشاره به بیانیه های رد و بدل شده میان ایران و لبنان پیرامون سفر اخیر رییس جمهور كشورمان به ابوموسی به نقل از 'نجیب میقاتی' نخست وزیر لبنان تأكید كرد: لبنان به قوانین بین المللی و ایجاد روابط عمیق با كشورهای عربی پای بند است و هیج قطع رابطه ای میان ایران و لبنان به وجود نیامده است.

از سوی دیگر 'غضنفر ركن آبادی' سفیر ایران در لبنان در مصاحبه با روزنامه النهار در مورد بیانیه میقاتی درباره سخنان اخیر رییس جمهور ایران گفت: انتشار این بیانیه اسباب ناخرسندی ما را فراهم كرده است ولی ما بر ادامه بهترین روابط با دولت لبنان با هدف اجرای تفاهم نامه های همكاری مابین در راستای تأمین مصلحت دو كشور تأكید می كنیم.

وی افزود: ما همواره در راستای تقویت و پیشرفت روابط فی مابین تلاش كرده ایم و درصد ایجاد مشكلی با كسی نیستم.

سفیر كشورمان در لبنان در واكنش به واكنش میقاتی نسبت به اظهارات اخیر رییس جمهور ایران گفت: توهین به دیگران در عادات دكتر احمدی نژاد قرار ندارد و ما وقتی از تمدن صحبت می كنیم، منظورمان تمدن اسلامی است كه تمدن عربی یكی از پایه های اصلی آن به شمار می‌آید.

پس از دیدار روز شنبه ركن آبادی با میقاتی، دفتر نخست وزیری لبنان اقدام به انتشار اخباری كرد كه بر اساس آن نجیب میقاتی طی دیدار ركن آبادی از سفر و مواضع رییس جمهور كشورمان درخصوص فرهنگ ایرانی و عربی طی سفر به جزیره ابوموسی انتقاد كرده است.

در پی این اقدام، سفیر كشورمان طی تماسی تلفنی با میقاتی، غیر دقیق بودن این موضوع و كذب بودن بخشی از این خبر را یادآور شد كه میقاتی این موضوع را پذیرفت.

به گزارش ایرنا از بیروت، سفیر كشورمان در لبنان در این خصوص به ایرنا گفته بود: برخلاف مطلب منتشره از سوی دفتر میقاتی درخصوص اظهار تعجب وی در این جلسه به گفته های رئیس جمهور كشورمان در ابوموسی پیرامون فرهنگ ایرانی وعربی، اینجانب هیچ مطلبی از نخست وزیر لبنان در این خصوص نشنیدم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین