کد خبر: ۱۵۳۹۶۸
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵
معاون سازمان حمایت:

بررسی افزايش قيمت لبنيات و ماكاروني در دستور كار است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون کالاهای مصرفی و خدمات عمومی سازمان حمایت با اشاره به رویکرد این سازمان در قبال درخواست افزایش قیمت کارخانجات، عنوان کرد: افزایش قیمت‌هایی که منطبق بر رشد واقعی هزینه‌های تمام شده تولید باشد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمد قبله با اشاره به مجوز افزایش قیمت‌هایی که از ابتدای سال به برخی تولیدکنندگان داده شده، گفت: از ابتدای امسال به پودر شوینده و روغن نباتی مجوز رسمی افزایش قیمت داده شد، که این مجوز‌ها به واسطه افزایش بهای تمام شده کالا بود.

وی در این خصوص افزود: به تبع افزایش قیمت برخی کالا‌ها مانند روغن نباتی، می‌توان انتظار داشت که درخواست‌هایی از سوی برخی تولیدکنندگان مانند کارخانجات کنسرو به سازمان ارائه شود چرا که افزایش قیمت روغن نباتی به صورت مستقیم بر هزینه تمام شده این واحد‌ها تاثیر می‌گذارد.

قبله در خصوص افزایش قیمت گندم نیز تصریح کرد: به تبع افزایش قیمت گندم، قیمت کالاهای وابسته از جمله ماکارونی هم با افزایش همراه خواهد شد. هم اکنون نرخ خرید تضمینی جدید گندم اعلام نشده، با مشخص شدن قیمت خرید گندم، وضعیت ماکارونی هم مشخص شده و برای افزایش آن هم تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش ایلنا،معاون سازمان حمایت اذعان کرد: در حال حاضر افزایش قیمت لبنیات نیز با توجه به تغییر نرخ شیر خام، در دستور کار سازمان قرار دارد. برمبنای این امر می‌توان عنوان کرد که افزایش قیمت لبنیات و ماکارونی در گام بعدی برنامه‌ها بررسی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین