کد خبر: ۱۵۴۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۲

سرویس جاسوسی پنتاگون با محوریت ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اخبار روزهای پیش مبنی بر تأسیس یک واحد جاسوسی جدید با محوریت تمرکز بر قدرتهایی نظیر ایران و چین، تداعی کننده غبن و شکست دولت امریکا در مواجهه با قدرت های بزرگ آسیایی است. گویا امریکا که همگام با رژیم صهیونیستی، قوی ترین سازمان ها و ابزارآلات جاسوسی را داراست، پس از افتضاح از دست دادن پهپاد RQ-170 و ضرر هنگفتی که پس از این ماجرا گریبانگیرش شد و پس از شکست تحریم های اقتصادی و بی ثمر بودن آنها به تکاپو افتاده تا وجهه ی تخریب شده و ابهت از دست رفته خویش را بهبود بخشد.

این اقدام پنتاگون به مثابه ی اعلام شکست و یا تقلیل و فرسایش کارآیی دیگر سرویس های جاسوسی این کشور در مهار کشورهای رقیب است. به اقرار خبرگزاری های امریکایی، رویکرد این سرویس جدید برخلاف دیگر سازمان های اطلاعاتی- نه عراق و افغانستان، بلکه ایران و چین خواهد بود و تعداد پرسنل آن از چندصد نفر به چند هزارنفر در سال های آتی خواهد رسید. گفتنی است سرلشگر مایکل فلین که از سوی وزارت دفاع، نامزد ریاست این سازمان جدید شده است قبلا از منتقدین سرسخت آژانس اطلاعات نظامی بوده است.

خبرگزاری واشنگتن پست به نقل از یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع که نخواست نامش فاش شود، نوشت: پنتاگون در صدد برنامه ریزی برای افزایش عملیات های جاسوسی خود علیه اهداف دارای اولویت بالا است. راه اندازی واحد جاسوسی جدید هفته ی گذشته به موافقت لئون پانِتا، وزیر دفاع امریکا رسید.

این سرویس دفاعی مخفی که به تازگی ایجاد شده همکاری نزدیکی با سیا دارد تا عملیات های جاسوسی خود در خارج از مرزهای امریکا را در زمانی که مأموریت های این آژانس و ارتش به هم نزدیک می شوندگسترش دهد.

مقام مذبور گفت این طرح در پاسخ به یک بررسی طبقه بندی شده شکل گرفت که در سال گذشته توسط رئیس سازمان جاسوسی تکمیل گردیده بود و به این نتیجه رسیده بود که اَعمال جاسوسی ارتش می بایست بر روی اهداف اصلی خارج از مرزهای جنگی تمرکز بیشتری داده شوند.

این مقام افزود سرویس جدید در پی حصول اطمینان از این امر است که افسران در محل های صحیحی باشند که قبلا برنامه ریزی شده است. او همچنین گفت این طرح یک سازماندهی مجدد در تلاش های جاسوسی در بخش انسانی ارتش محسوب می شود.

او از ارائه ی جزئیات بیشتر درخصوص محل انجام این تغییرات خودداری کرد، اما ضروری ترین اولویت های اطلاعاتی امریکا در سال های اخیر شامل مبارزه با تروریسم، منع گسترش سلاح های هسته ای ، و مقابله با قدرت های جدید همانند چین بوده است.

انتظار می رود این سازماندهی مجدد، بر صدها جاسوس نظامی که در مأموریت های جاسوسی خارجی کار می کرده اند به خصوص افسران آژانس اطلاعات دفاعی امریکا که به عنوان منبع اصلی اطلاعات و تحلیل پنتاگون در حال خدمت هستند تأثیر بگذارد.

به گزارش پایگاه 598،او در ادامه گفت پیش بینی می شود این سرویس گسترش فزاینده ای در سال های به رغم عنوان تحریک آمیز این سرویس جدید آتی داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین