کد خبر: ۱۵۴۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۸

آغاز دادگاه طارق الهاشمی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد که محاکمه «طارق الهاشمی» معاون «جلال طالبانی» رئیس جمهور عراق روز پنج شنبه هفته جاری آغاز می‌شود. 

«عبدالستار البیرقدار» سخنگوی شورای عالی قضایی عراق گفت: قوه قضائیه عراق تدابیر لازم برای برگزاری دادگاه الهاشمی و نیروهای محافظش را به انجام رسانده و زمان محاکمه نیز روز پنج شنبه هفته جاری مشخص شده است.

البیرقدار افزود: تحقیقات پیرامون بسیاری از اتهامات به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: پس از اعترافات به جرایم غیرآشکار و نیز به علاوه ۱۵۰ جنایتی که متهمان به آن اعتراف کرده‌اند، تعداد اتهاماتی که متهمان بر اساس آن‌ها مورد محاکمه قرار می‌گیرند بیش از ۳۰۰ مساله است.

البیرقدار در ادامه گفت: متهمان در پرونده الهاشمی ۸۶ نفر بودند که ۱۳تن از آنان به دلیل کافی نبودن ادله آزاد شدند و ۷۳ نفر مورد محاکمه قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، الهاشمی و نزدیکانش به اتهام دست داشتن در عملیات‌های تروریستی مورد محاکمه قرار می‌گیرند. حکم بازداشت الهاشمی که چندی پیش توسط دادگاه بغداد صادر شد و پناه بردن وی به اقلیم کردستان عراق باعث بوجود آمدن بحران سیاسی در این کشور شد. الهاشمی اکنون در ترکیه به سر می‌برد و اگر تا پیش از برگزاری دادگاه خود را به بغداد نرساند به طور غیابی محاکمه می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین