کد خبر: ۱۵۴۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲

محورهای مذاكرات ايران و آژانس اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علي اصغر سلطانيه در گفتگو با خبرگزاري ترند آذربايجان با اعلام اينكه دور بعدي مذاكرات آتي ايران و آژانس در تاريخ 14-15 ماه مه در نمايندگي ايران در وين به مدت دو روزبرگزار خواهد شد گفت: در اين دور از مذاكرات با مقامات ارشد آژانس از جمله «هرمان ناكارتس» معاون مديركل در امور پادمانها و «رافائل گروسي» دستيار ويژه مديركل و چند نفر از كارشناسان آژانس در سه محور سياسي، حقوقي و فني مذاكرات را ادامه خواهيم داد.

سلطانيه فعاليتهاي هسته اي ايران را در چارچوب معاهده ان پي تي زير نظارت آژانس دانست و افزود: شايد تقريبا هر هفته بازرسها در ايران بازرسي مي كنند و در اين موضوع هيچ مشكلي هم نيست و كليه فعاليتها از جمله غني سازي در نطنز، فوردو و رآكتورها همه زير كنترل هستند و مشكلي هم نداريم.

وي اتهامات و ادعاهاي برخي ها مبني بر اينكه ممكن است فعاليتهاي ايران ابعاد نظامي داشته باشد را بي اساس دانست و گفت: ما بارها ثابت كرده ايم با كمك آژانس كه اين مدارك و مطالبي كه مطرح مي شود كاملا ساختگي و جعلي است. ايران بار ديگر باز به خاطر اينكه ثابت كند كه اين ادعاها و اتهامات كاملا بي اساس است قبول كرده است كه مذاكرات در اين زمينه را ادامه دهد.

وي گفت: در اين مذاكرات اول چارچوب و مداليته اي را معين مي كنيم كه بر اساس آن دو طرف وظايفشان را بدانند، زمان مشخص باشد و اقداماتي كه بايد انجام بشود و گامهايي كه بايد برداشته شود مشخص بشود، سپس اگر بر روي مفاد مداليته توافق كرديم كار را شروع كنيم.

سلطانيه افزود: بعد از اينكه اين مداليته را توافق كرديم و چارچوب مشخص شد اقدامات دوجانبه شروع خواهد شد تا يك بار و براي هميشه به اين موضوع خسته كننده پايان داده بشود.

به گزارش مهر،سلطانيه با اعلام اينكه ايران در رابطه با حقوق حقه خود كه در ان پي تي و اساسنامه آژانس آمده هيچ وقت مصالحه نخواهد كرد، گفت: غني سازي حق جمهوري اسلامي ايران است و اين غني سازي بايد تحت نظر آژانس هم ادامه پيدا كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین