کد خبر: ۱۵۴۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸

وزير كشور: يكی دو مورد تخلف انتخاباتی در تهران گزارش شده است

سخنگوی شورای نگهبان: تا كنون گزارشی از تخلفات نداشته‌ايم
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: وزير كشور گفت: تا اين لحظه از دومين دور انتخابات مجلس نهم شوراي اسلامي يكي دو مورد تخلف در تهران گزارش شده است كه هنوز صحت آن روشن نيست و بايد رسيدگي شود.

به گزارش ايسنا، مستقر در ستاد انتخابات كشور، مصطفي محمدنجار در جمع خبرنگاران پس از انداختن راي خود به صندوق در رابطه با ميزان تخلفات در دور دوم انتخابات نسبت به دور اول اظهار كرد: در دور اول تخلفات خيلي ناچيز بود و در حال حاضر نيز در ساعات اوليه هستيم، البته گزارشات ناچيزي به دست ما رسيده كه بسيار مختصر است و بايد بررسي شود.

وي با اشاره به اين‌كه «يكي دو مورد تخلف در تهران و يك مورد از جاهاي ديگر به ما گزارش شده است كه البته ناچيز هستند» تصريح كرد: صحت اين گزارشات روشن نيست و بايد رسيدگي شود و بررسي‌هاي لازم انجام پذيرد.

وزير كشور همچنين در رابطه با تعداد شعبي كه انتخابات در آن‌ها به صورت رايانه‌اي برگزار مي‌شود، اظهار كرد: 14 هزار و 323 شعبه در سراسر كشور در 33 حوزه انتخابيه و 18 استان انتخابات را برگزار مي‌كنند كه 65 نماينده از اين طريق به مجلس وارد مي‌شوند.

وي با اشاره به اين‌كه «در اين دوره 130 نفر رقابت خواهند كرد» گفت: 25 نفر متعلق به تهران هستند كه 40 درصد نمايندگان را تشكيل مي‌دهند.

وزير كشور افزود: با تاييد شوراي نگهبان‌ تصميم‌گيري شد در هفت استان انتخابات به صورت رايانه‌اي برگزار شود البته مراحل انتخابات هميشه مكانيزه برگزار شده و اين بار قرار است فرآيند بيست و پنجم يعني اخذ راي نيز در هفت حوزه به صورت الكترونيكي برگزار شود.

وي با اشاره به اين‌كه «نسبت به دور اول انتخابات مجلس نهم براي برگزاري رايانه‌اي انتخابات حوزه‌هاي گسترده‌تري را انتخاب كرده‌ايم» افزود: حوزه‌هايي مثل شيراز، مركز استان فارس و مركز استان گلستان به صورت رايانه‌اي برگزار مي‌شود، همچنين اخذ راي در 50 شعبه از تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر به صورت الكترونيكي برگزار خواهد شد و تا به حال گزارشات رسيده نشان مي‌دهد كه كار خوب پيش مي‌رود و به طور كلي از 15 هزار شعبه، 14 هزار و 300 شعبه به صورت الكترونيكي اخذ راي را انجام خواهند داد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه تاکنون گزارش‌های ما حاکی از مشارکت خوب مردم است، گفت: انشاءالله در مرحله دوم مردم کار نیمه تمام خود را تمام خواهند کرد و گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که انتخابات مرحله دوم به رغم مراحل دوم ادوار گذشته مشارکت بیشتری را شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، عباسعلی کدخدایی در جمع خبرنگاران، افزود: ۵۷ هزار ناظر از سوی شورای نگهبان در ۱۸ استان پای صندوق‌های رأی حاضر هستند.

وی تاکید کرد: دو روز بعد از اعلام نتایج اولیه فرصت رسیدگی به شکایات تعیین شده است و از روز ۲۲ اردیبهشت نتیجه قطعی را اعلام خواهیم کرد.

كدخدايي ادامه داد: تا كنون گزارش تخلفي نداشته‌ايم و قطعا طبق قانون بايد نظارت انجام گيرد و البته منتظر دريافت گزارشها هستيم و اگر شكايتي بود رسيدگي كنيم و برخي تخلفات است كه بايد قوه قضاييه رسيدگي كند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین