آفتابنیوز : آفتاب: معاون تضمین کیفیت پارس خودرو گفت : نباید پراید 8 میلیون تومانی را با تیانای 85 میلیون تومانی مقایسه کرد ولی از نظر تست کرش، یک و نیم ستاره از زانتیا هم بالاتر است.
مجتبی استاد رحیمی در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات امروز فرمانده ناجا درباره کیفیت پراید، شما کیفیت محصولات ایکس 100 را چطور ارزیابی میکنید؟ اظهار داشت: خودروی ایکس100 از جمله محصولاتی است که طی 2، 3 سال اخیر رشد مناسبی از نظر کیفیت داشته و در این مدت 32 درصد بهبود کیفیت در محصولات ایکس100تولیدی پارس خودرو اتفاق افتاده است.
به گفته وی طبق ردهبندی سازمان بازرسی کیفیت، برای سنجش کیفیت خودروها یک حداقل قابل قبول وجود دارد که پراید از آن حداقلها بالاتر است و از نظر کیفیت در رده "خوب" قرار دارد.
وی با بیان اینکه باید انتظارات مشتریان را از هر خودرو متناسب با قیمت آن محصول ارزیابی کنیم، گفت: نمیتوان از پراید انتظار شتاب، مهندسی یا راحتی ماکسیما را داشته باشیم ولی اگر از نظر عملکردی مشکلی وجود داشته باشد، باید برطرف شود.
وی تأکید کرد: پراید استانداردهای کشور را پاس میکند و در حال حاضر حتی بالاتر از استانداردهای داخلی قرار دارد.
استاد رحیمی با بیان اینکه مقایسه پراید به صورت عامیانه با محصولی با قیمت بالاتر اشتباه است، گفت: ایکس100 باید با محصول همرده خود مقایسه شود و حتی در ارزیابی سازمان بازرسی کیفیت نیز خودروها از نظر قیمتی، مورد مقایسه عملکردی قرار میگیرند.
وی افزود: نباید پراید 8 میلیون تومانی را با تیانای 85 میلیون تومانی مقایسه کرد هر چند پراید از نظر تست کرش، یک و نیم ستاره از زانتیا هم بالاتر است.
* تحویل خودروی بدون عیب تا 3 سال آینده
استاد رحیمی در ادامه از برنامه پارس خودرو برای تولید و تحویل محصول بدون عیب به مشتریان خبر داد و گفت: در این طرح دو موضوع تحویل محصول بدون عیب به مشتری و تولید محصول بدون عیب دیده شده که سال گذشته نیز توانستیم بخشی از محصولات شرکت را بدون عیب تولید کنیم.
وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه یک محدوده 5 ساله در نظر گرفته شده است، گفت: مهم این است که بتوانیم این طرح را در کل زنجیره تولید پیادهسازی کنیم.
وی تصریح کرد: گاهی ممکن است خودرویی بدون عیب تولید شود ولی تا زمان تحویل مشتری، عیوبی در آن ایجاد شود که باید در جهت رفع این مشکل تلاش کنیم.
معاون تضمین کیفیت پارس خودرو ادامه داد: اجرای طرح تولید و تحویل خودروی بدون عیب به مشتریان را از دو سال پیش آغاز کردیم و امیدواریم طی سه سال آینده به طور کامل به این هدف دست یابیم.
وی اظهار داشت: سال گذشته برخی محصولات ماکسیما، تیانا و تندر 90 را بدون عیب به مشتریان تحویل دادیم.
* بهبود کیفی محصولات پارس خودرو
وی همچنین با اشاره به برخی دستاوردهای شرکت پارس خودرو در سال گذشته، گفت: کسب عنوان منحصر به فرد 7 بار سه رتبه اول و 4 بار چهار رتبه اول در رنکینگ شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، کسب مقام اول دائمی تیانا در ردهبندی این شرکت و همچنین کسب دو رتبه اول در 61 درصد حضور تیانا و ماکسیما در جدول شرکت بازرسی از جمله دستاوردهای شرکت پارس خودرو است.
وی افزود: در سال گذشته محصولات پارس خودرو به طور میانگین 29.7 درصد بهبود کیفی داشتند که بیشترین میزان مربوط به تیانا و سایپا 131 بوده است.
معاون تضمین کیفیت پارسخودرو کسب عدد 97.6 درصدی در تأیید محصولات پارسخودرو در تستهای آلایندگی را از دیگر دستاوردهای این شرکت در سال 90 عنوان کرد و گفت: کسب بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان از سبد محصولات پارس خودرو نسبت به متوسط صنعت و اخذ تأییدیه COP از سازمان استاندارد از دیگر دستاوردهای پارس خودرو است.
وی با اشاره به ایجاد آزمایشگاه مرجع رنو در شرکت پارس خودرو برای انجام آزمایشهای مربوط به رنگ خودرو با سرمایهگذاری بیش از یک میلیارد تومان، گفت: این مرکز به عنوان یک آزمایشگاه مرجع در منطقه مورد استفاده کشورهای روسیه و هند قرار دارد.
وی در مورد برنامههای پارس خودرو طی سالجاری نیز اظهار داشت: حفظ جایگاه سه رتبه اول برای محصولات نیسان و رنو در ردهبندی شرکت بازرسی، کسب گواهینامه سیستم مدیریت شکایت مشتری، بهبود جایگاه محصولات در ردهبندی رضایتمندی مشتری و بهبود جایگاه محصولات در خدمات پس از فروش از جمله برنامههای ما در سال 91 است.
به گزارش فارس،استاد رحیمی در پایان از اجرای دستورالعملهای مربوط به ارتقا کیفیت خودروهای داخلی خبر داد و گفت: گزارشهای مربوط به اطلاعات فنی و مهندسی تولید خودرو به صورت ماهانه به وزارت صنعت ارائه میشود.
1. روغن ریزی دارد.
2. درب عقب بسته نمیشود.
3. یک طرف صندوق عقب یک سانت وطرف دیگر چهار سانت از بدنه فاصله دارد.
4. گیربکس صدا میدهد.
5. دنده سه جا نمیره .
6. امپر بنزین درست عمل نمیکند .
7.شیشه پاک کن جلو موقع کار کردن یکی از نتهای مرحوم بتهوون را مینوازد.
البته همه این موارد به تائید نمایندگی محترم سایپا رسید
جا لب اینکه مسئول نمایندگی در جواب اعتراض بنده بجای معذرت خواهی فرمود اقا چه خبرته مگه چی شده حالا شما هم مثل بقیه مردم و...
و من مبهوت تابلو بزرگی بر سر در نمایندگی بودم که نوشته :
؟؟؟؟؟؟؟؟ >> سایپا مطمئن >> ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این دروغ سیزده است یا جوک سال