کد خبر: ۱۵۷۱۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
بخش نامه ای که بوی قبولی بی چون و چرا می دهد!

دانش آموزان راهنمایی بی هیچ مردودی به دبیرستان می روند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نظامی که به گفته رئیس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس بسیار« عجولانه » است وچنین بخشنامه هایی هم عواقب آن است و مطمئنا مشکلات دیگری را هم به دنبال خواهد داشت.علی عباسپور طهرانی در ادامه ابا تاکید بر ضربات سنگینی که چنین تصمیماتی می تواند به دانش آموزان وارد کند به خبرنگار شفاف گفت:انتقادات زیادی به این نظام آموزشی وارد است چرا که آن چه در سند تحول پیش بینی شده بود نظام 4 تا 3 بود.اما زمانی که ما به دوستان گوشزد کردیم ، گفتند این طرح در حال انتقال است و بعد از ان طرح 4 تا 3 را اجرا خواهیم کرد.

اگرچه ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پی انتقادات وارد شده به حذف مردودی گفت:(حذف مردودی به معنای درس نخواندن نیست )اما بسیاری از کارشناسان معتقدند این طرح که بای آماده سازی شریط برای اجرای نظام آموزشی جدید ، اجرا می شود نتیجه ای جز ضعیف شدن پایه دانش آموزان نخواهد داشت.

کامرانی مدرس دانشگاه تربیت معلم در همین رابطه به خبرنگار شفاف گفت:مگر غیر این است که اگر امسال مردودی از پایه اول راهنمایی را بردارند و دانش آموز به شرط قبولی مشروط به پایه دوم برود، سال دیگر نیز آخرین سال دوم راهنمایی است و باز هم باید این قانون را پیاده کنند! وبعد از آن هم نوبت به پایه سوم می رسد!

کامرانی با اشاره به سردرگمی معلمانی که در حال حاضر در کلاس او مشغول به تحصیل هستند ادامه داد:آیا این عملا سوق دانش آموز به پایه ای بالاتردرعین ضعیف شدن نیست.دانش آموزانی که متاسفانه به دلیل اجرای طرح توصیفی در چند پایه دبستان خود بنیه درسی ضعیفی را دارند و این کار بر ضربه خوردن انها دامن می زند.

وی حتی از بخش نامه هایی سخن به میان آورد که مسئولین مدرسه را ملزم به قبولی دانش آموزان کرده است .بخشنامه ای که با توجه آمارهایی که خبر از مردودی 20 درصد از دانش آموزان پایه اول متوسطه می دهد ،حدود 200 دانش آموز مشمول آن خواهند شد و باید با تبعات آن دست و پنجه نرم کنند.

آنچه به ذهن می رسد خورده ای است که به آموزش و پرورش وارد آخر چرا باید چنین طرح بزرگی را در چنین ابعاد بزرگی برای اولین بار اجرا کرد ،چرا ابتدا این طرح را جامعه کوچکتری آزمایش نشد؟نکته که جواد ابطحی عضو کمیسون فرهنگی مجلس نیز در گفتگو با شفاف بر آن تاکید دارد . او در این رابطه به شفاف گفت:چنین برنامه ریزی هایی ریسک بالایی دارند و این صلاح نیست ما چنین ریسکی را در مورد هزارن دانش آموزی که نتیجه این نظام آموزشی هستند پیاده کنیم .

حال باید نشست و منتظر اجرایی شدن این نظام جدید و بخش نامه های پیرو آن باشیم ؛باید دید که طرح طبق پیش بینی های مسئولان آموزش و پرورش هیچ تاثیری بر کاهش یادگیری دانش آموزان ندارد یا بالعکس .

به گزارش شفاف،در این میان آنچه مهم رشد و تعالی نظام آموزشی کشور است چرا که جامعه ای که ما در آن زندگی می کنیم متشکل از همین دانش آموزانی است که از این سیستم آموزشی گذر کرده اند و این روزها متخصصین جامعه ما را تشکیل داده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
0
اجرای این طرح غیر از سردرگمی دانش آموزان و معلمان و افت یادگیری چیزی دیگر در بر ندارد . امید است صاحب نظران در این رابطه تصمیم اساسی بگیرند . از یک سو مازاد نیروهای مقطع راهنمایی و از سوی دیگر کمبود فضای آموزشی و استقرار نیروهای راهنمایی در مقطع ابتدایی لطمه جبران ناپذیری بر سیستم آموزش و پرورش وارد می کند . ابته طرح های یک شبه غیر از این نتیجه دیگری ندارد.
متاسسسسسسسسسسسسسسسسسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
بعدا پوز می دهیم که آمار باسواد ها ی ایران بالاست وهمه تحصیلات عالیه دارند .این ها مستند می شود ... و...........در خاتمه تو خاورمیانه رتبه اول می آوریم .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین