کد خبر: ۱۵۷۲۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۷

شیطنت رسانه‌های عربی در آستانه نشست بغداد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شبکه العربیه وابسته به آل سعود به مدت یک ساعت با مهره سوخته‌ای به نام «رضا پهلوی» درباره اوضاع داخلی ایران گفتگو کرد.

در این گفتگوی کاملا هدفمند و جهت دار فرزند شاه معدوم تلاش کرد تا از شرایط داخلی ایران وضعیت کاملا تاریکی ترسیم کند.

العربیه همزمان با ورود یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای به تهران با انتشار اخباری غیر واقعی به صورت فوری وانمود می‌کرد که مذاکرات مدیرکل آژانس بین المللی با مقامات ایرانی به بن بست رسیده است.

شبکه اسکای نیوز عربی نیز که اخیرا فعالیت خود را از ابوظبی آغاز کرده در گفتگو با یکی از ضد انقلابهای فراری مقیم لندن تلاش کرد تا فعالیتهای هسته‌ای صلح آمیز ایران را زیر سوال قرار دهد.

هدف این شبکه‌ها تاثیرگذاری روی گفتگوهای بغداد میان ایران و کشورهای ۱+۵ و ارائه تحلیلهای غیر منطقی در خصوص این مذاکرات است.

با وجود اینکه مدیرکل آژانس پس از دیدار با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که مذاکرات سازنده بوده، اما شبکه‌های عربی مدعی شدند که این مذاکرات بدون نتیجه پایان یافته است.

هدف بعدی این شبکه‌های دروغ‌پرداز این است که اگر مذاکرات بغداد به سرانجام مطلوبی رسید، وانمود کنند که ایران به دلیل ترس از حمله احتمالی آمریکا در برابر کشورهای ۱+۵ تسلیم شده است.

طبیعی است این شبکه‌های مغرض در طول فعالیت خبری خود همواره تلاش کرده‌اند تا از جمهوری اسلامی به عنوان کشوری که در برابر جامعه جهانی ایستاده یاد کنند.

اما از آنجایی که ملتهای عرب منطقه با هوشیاری سیاستهای خبری این شبکه‌ها را رصد می‌کنند، جریان سازی‌های خبری آن‌ها نتوانسته بر افکار عمومی جهان عرب تاثیر منفی باقی بگذارد.

ماهیت واقعی شبکه‌های العربیه، بی‌بی سی، اسکای نیوز وصدای آمریکا نسبت به ایران برای ملتهای منطقه و جهان کاملا آشکار شده و این شبکه‌ها به تدریج مخاطبین خود را از دست می‌دهند.
به گزارش مهر،بنا براین از آنجایی که فضای خبری رسانه‌های ضد ایرانی پیوسته بر ارائه افقی تیره و تاریک از ایران شکل گرفته لذا به مرور زمان ملتهای مسلمان قطعا مشاهده این نوع رسانه‌ها را تحریم خواهند کرد.

العربیه عربستان که با هزینه یک میلیارد دلاری رژیم آل سعود تاسیس شده در طول ۸ سال گذشته به رسانه‌ای فاقد اخلاق حرفه‌ای و در خدمت رژیم دیکتاتوری آل سعود و اربابان آمریکایی و صهیونیستی‌اش تبدیل شده و به شدت مورد نفرت ملتهای عرب قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین