کد خبر: ۱۵۷۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸

اوباما: آمريكا در جهان قدرتمندتر، امن‌تر و محترم‌تر شده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئيس جمهوري آمريكا طي اظهاراتي در آكادمي نيروي هوايي ارتش آمريكا با دفاع از سابقه سياست‌ خارجه خود به افسران فارغ التحصيل اين آكادمي اعلام كرد كه آنها به سبب اقدامات دولت وي وارد دوره‌ جديدي از رهبري آمريكا در جهان خواهند شد.

به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري اي. بي. سي. نيوز، باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا خطاب به جمعي متشكل از هزار افسر فارغ التحصيل آكادمي نيروي هوايي آمريكا در استاديوم فوتبال اين آكادمي گفت: امروز ما مي‌توانيم با اطمينان و افتخار بگوييم كه آمريكا در جهان قدرتمندتر، ايمن‌تر و محترم‌تر است.

اوباما به منظور دفاع از خود در مقابل اظهارنظر رقيب انتخاباتي‌اش، ميت‌رامني مبني بر اينكه اوباما به آمريكا به عنوان يك قدرت جهاني بي‌رقيب و يكتا اعتقاد ندارد، تاكيد كرد كه به اعتقاد وي آمريكا استثنايي است.

اوباما در دفاع از تصميماتي كه در زمينه سياست خارجي گرفته گفت: صحنه جهاني عرصه رقابت بر سر محبوبيت نيست و ما به عنوان يك ملت داراي منافع حياتي هستيم و هرآنچه كه لازم است انجام خواهيم داد تا از كشوري كه به آن عشق مي‌ورزيم دفاع كنيم، حتي اگر اين كشور محبوب مردم نباشد.

وي افزود: البته اشتباه نكنيد، چگونگي نگرش به ما در جهان تبعاتي را براي امنيت ملي و جان ما خواهد داشت.

رئيس جمهوري آمريكا خاطرنشان ساخت: به سبب پيشرفت‌ها در زمان دولت وي، احساس جديدي نسبت به آمريكا و همين طور اطمينان جديدي در قبال رهبري اين كشور در جهان بوجود آمده است.

وي افزود: هنگامي كه از مردم سراسر جهان پرسيده مي‌شود چه كشوري را بيشتر از همه تحسين مي‌كنيد؟ يك كشور در صدر ديگر كشورها قرار مي‌گيرد و آن ايالت متحده آمريكا است.

رئيس جمهوري آمريكا با اشاره به پايان يافتن جنگ عراق و نزديك شدن به پايان جنگ افغانستان گفت كه اين‌ها نشانه‌هايي هستند مبني بر اينكه افسران جديد به جهان متفاوتي قدم خواهند گذاشت.

اوباما اظهار داشت: شما در 9 سال گذشته نخستين گروهي هستيد كه در زماني فارغ التحصيل مي‌شويد كه ديگر آمريكا در عراق نمي‌جنگد.

وي افزود: براي نخستين بار در سال‌‌هاي عمر شما و به لطف وظيفه‌اي كه پرسنل نيروي هوايي انجام دادند، اسامه بن لادن ديگر كشور ما را تهديد نمي‌‌كند، ما القاعده را در مسير شكست قرار داده‌ايم و شما نخستين افسران فارغ التحصيل از زمان يازده سپتامبر2001 تاكنون هستيد كه شاهد خواهيد بود ما چطور به جنگ افغانستان پايان خواهيم داد.

اوباما افزود: ما تنها به اين جنگ‌ها پايان نمي‌دهيم، بلكه به گونه‌اي اين كار را انجام مي‌دهيم كه باعث امنيت و قدرت بيشتر ما شود.

اوباما هم‌چنين در پاسخ به اظهارات جمهوري خواهاني كه گفته بودند اوباما در بهار عربي در آخر صف رهبري قرار داشت، گفت كه آمريكا در ليبي در خط مقدم رهبري كرده است.

اوباما از اعمال كاهش در بودجه‌ كه به يك ارتش كوچكتر منجر خواهد شد، دفاع كرد و گفت: ارتش آمريكا هم‌چنان بهترين و تواناترين ارتشي كه جهان تاكنون شناخته، باقي خواهد ماند.

اوباما خاطرنشان ساخت: ما هم‌چنان ارتش و نيروي هوايي خود را سريع، منعطف و چند منظوره نگاه خواهيم داشت.

وي افزود: ما برتري نظامي خود را در همه حوزه‌ها اعم از هوا، زمين، دريا، فضا و سايبر حفظ خواهيم كرد.

رئيس جمهوري آمريكا پس از سخنراني خطاب به افسران فارغ التحصيل نيروي هوايي به هر كدام از آنان كه براي دريافت ديپلم خود نزد وي مي‌آمدند، سلام نظامي داده و با آنها دست داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین